Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 02.03.2008, 20:02
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Tosiaan tuon imusarjan pultit kannattaa varmistaa, niitä on ollut auki muutamilla aiheuttaen keljuhkoja käyntihäiriöitä.

Power resistor pack on matalaohmisille suuttimille tarkoitettu etuvastus. Voit mitata senkin ohjeitten mukaan. Mitään se ei itsessään tee - rajoittaa vaan suuttimille menevää virtaa.

Over-run-fuel-cut-off releen voit ohittaa helposti. Ota rele irti ja liitä jalkaan hyppylanka (kaksi koiras-apikoa ja lanka väliin) puolalta tulevan nastan ja eculle menevän nastan väliin. Tällöin rele ei pääse katkaisemaan kierroslukusignaalia koskaan. Kokeile tätä jos epäilet vian olevan tuossa releessä tai siinä alipainekytkimessä.

Tuo voi muuten ollakin vikapaikka. Jos se kerran herkesi toimimasta sen jälkeen kun annoit kaasua ja hölläsit sen. Tällöin imusarjaan tulee alipaine, joka napsauttaa tuon kytkimen päälle (säästää muka bensaa). Jos se kytkin ei vapaudu (jostain syystä) ei auto pyöri. Tosin ei kyllä pitäisi hörähdelläkään, koska suuttimet eivät laukea kierroslukutiedon puuttuessa.

EDIT: hommasit oikean kirjan. Paljonko kustansi Alfameristä? Tilasin omani Paddockilta ja maksoi muistaakseni jotain 50 egen kieppeillä.

<center>****************************************** *************************
For the intellectually challenged - Range Rover

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products."

RR 3.9EFI Vogue automatic, 1990
RR 3.5EFI Vogue manual, 1986 - ex
************************************************** *****************</center>


Edited by - TimoV on 02/03/2008 20:07:13
Vastaa lainaten