Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 29.02.2008, 15:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.097
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hieman ihmetyttää nuo rekisteriotteeseen merkityt akselimassat.

Vein LäJän muutoskatsastukseen huoltoautoksi leimausta varten. Homma tyssäsi vaa'alle. Otteeseen oli merkitty etuakselimassaksi muistaakseni 870 kg. Kun kuski istui autossa, tuo ylittyi. Konttorilla myönsivät, että eihän tuo voi pitää paikkaansa, mutta heidän on tuohon uskottava, jollei muuta selvitystä asiaan saada. Pienen pähkäilyn jälkeen muistin, että konehuoneessahan on se peltilätkä, johon massat on stanssattu. Kysyin sitten konttorin päälliköltä kelpaako tuo. Kelpasihan se. Myös taka-akselimassa oli otteessa alempi kuin tuossa lätkässä oleva.

Nyt on otteessa juuri tuo -MaTTi-:n mainitsema 1300 / 1500

Tarinan opetus: Älä usko mitä otteessa lukee.

HJ61 -90 & LJ70 -89
Joo, ne akselimassat on näissä ennen -90 rekisteröidyissä kikottimissa tempastu jollakin mystisellä kaavalla, jolla ei oo mitään tekemistä valmistajan sallimien kanssa. Taitaa olla LJ:ssä tyhjänäkin n. 850 kg ja max. on otteessa 870 kg.

Eli aina voi kilven massoja käyttää, ja nykyään niitä käytetään aina.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten