Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.02.2008, 10:16
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Simolinin perusongelma on se että sallitaan sellainen "haista paska" vittuilu joihin ei ehditä/haluta puuttua.
Ehtimisen ongelma on yksi syy. Välllä tulee illan ja yön aikana scheissea ja asiakommenttia sekaisin samaan topikkiin tosi nopeaan. Ehtii kertymään välillä ihan silkkaa scheisseakin, kun ei ehdi kaikkea lukemaan. Ihmisillä on erilaiset päivärytmit ja työajat.

Puuttumisen varovaisuus on toinen syy. Silloin, kun keskustelu alkaa pikkuhiljaa menemään kevyen rivien välistä v-tuilun puolelle, ollaan vähän hankalassa tilanteessa: jos poistat jotakin, niin miksei sitten tätäkin? Jos poistat tätäkin, eli vähän enemmän, sanoo muutamat sitä heti natsimeiningiksi. Kirjoitettu teksti on sillä tapaa hankala kommunikointimuoto, kun ei tiedä, millä mielellä toinen jonkin asian on kirjoittanut. Ei myöskään tunneta toisia riittävästi, että tietäisi, minkälaisen vedätyksen toinen ymmärtää olevan vielä hieman karkean huumorin puolella. Ellei ole kerrottu vaikka privaviestillä, mistä kenkä puristaa, niin ainoa kriteeri poistamiseen on moderaattorin oma käsitys kirjoituksen sopivuudesta aiheeseen ja sisällön asiallisuudesta.

Asiallinen väittely ehtii kääntyä asiattomaksi vaan kovin nopeasti, eikä niitä aina ehdi seuraamaan tuoreeltaan. Silloin tulee varmaan helposti vaikutelma, että mikä vaan on sallittua. Jos joku kirjoittelu harmittaa, eikä siihen ole huomattu puuttua, kannattaa laittaa privaviestiä ja pyytää lukemaan tarkemmin, olisiko siivoamisen aihetta.

Lainaus:
quote:Kovasti neuvotaan että ei saa tarttua provoihin,
Siitä on hyvä lähteä, koska se hillitsee liekittämistä kokemuksen perusteella aika hyvin. Toki on totta, mitä Rokka huusi komentokorsussa: "pohja se on miunkin säkissäin"...

Lainaus:
quote:
mutta väittäisin että tällä palstalla ei ole kovin montaa kaveria joka jaksaisi turhaa vittuilua katsella kovin pitkään, eli itsekuriin perustuva toiminta ei ole hyvä. Pitäisikö kuria lisätä ?
Pitäisi - ja valvovien silmien määrää, eli kun Baxxter näkyy poistuneen, niin joku tilalle. Ja jos joku ehtivämpi haluaa minun paikan, niin se on minun puolesta kyllä tarjolla. Minulla ei ole mitään hinkua olla moderaattori sen vuoksi, että pääsisi päsmäilemään, mutta teen sitä oman näkemykseni ja aikataulujeni mukaan, kun olen siihen hommaan lupautunut.

Ja virtuaaliset rauhanpiiput me pössytellän kyllä tässä Inkkarin kanssa, eli hyvin asiallisia juttuja päällikkö kirjoitti.

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten