Kannatan sellaista ajatusta jota täällä jo esitetty, että rasteille meno olisi vaikeata ja itse kuvauskohta olisi suhteellisen turvallinen paikka. Mielestäni rasteja joissa kakshenkinen autokunta joutuu jättämään auton roikkumaan vaijerin tai narun varaan kuvauksen aikan tulisi välttää. En haluaisi olla pahanilmanlintu, mutta jonain päivänä joku auto lähtee liikkumaan maanvetovoiman avulla kun naru on poikki. Huonolla tuurilla kuski tai appari jää alle.
Ovia ja luukkuja tulee saada aukoa jotta niihin ylettyy tai saadaan kilpailunumerot/rekkarit näkyviin. Mutta kaikenlainen kikkailu teleskooppiluukuilla tms. tulee kieltää, esim. niinkuin täällä jo ehdotettu, eli luukut/ovet ei saa olla leveämpiä tai korkeampia kuin kori. Se että joku tekee kaksosaisesta takaluukusta yksosaisen ei mielestäni ole väärin, koska esim hojottimiinkin on ollut ostettavissa yksosainen luukku kaksosaisen tilalle ja onhan toisissa autoissa alunperin yksosainen takaluukku. Eihän kaikissa ole perälukkoja alunperin tai porttaaliakseleita. Se että takaluukussa on saranat molemmin ei mielestäni ole reilun hengen vastaista...
__________________________________________________ _
HJ61 -89
HDJ80 -94
LJ70 -88
SLCK #68
http://www.maplehill.fi/