Kommentoin noihin Offroadjounin kuviin. Kysymyksessä on lähinnä mikä on viimeinen numero. Rastilappu on taipuneena ja viimeinen numero ei ole selvä sen takia. Useasti tuon tyyppisissä kuvissa on jokin numero lukukelvoton tai näyttää aivan joltain muulta kuin onkaan. Esimerkiksi nelosesta näkyy vain pystyviiva. Nuo kyseiset kuvat ja niiden tulkinta edustaa pahinta mahdollista rajatapausta.
Kuvien tarkistuksessa näytöllä näkyvän kuvan koko riippuu monitorin tarkkuudesta. Jos on ollut tarkistuksessa käytössä jokin 1024x768 näytöllä oleva kone, niin kuvan koko noin 760x580, huono näyttö, paska katselukulma jne. kompinaatio ja lopputulos voi olla erilainen kuin hyvällä monitorilla suurella tarkkuudella tarkastettuna.
Yhä edelleen toivoisin, että tultaisiin mieltäkaivertavissa tapauksissa käymään toimistolla. Välittömän selvittelyn jälkeen uskoisin, niin kilpailijalla kuin järjestäjän väellä, olevan parempi maku suussa asian suhteen, kuin jälkikäteen asiaa puitaessa, jolloin sille ei voi enää mitään.
Siitä ei ole sakotettu, jos rastilaput ovat väärinpäin kuvissa. Tämä on kuitenkin aika kenkkumaista vaikka numero 68:n tapauksessa. Sopivasti väärin valittu fontti ja rasti merkataankin numerolla 89...
Rastikuvien tulkinnassa on se ilkeä asia, että missä menee raja hyväksytyn ja kelpaamattoman kuvan välissä. Olisi tietenkin hienoa voida kaikki kuvat voida hyväksyä, arvailla puuttuvia numeroita ja epäselviä tapauksia. Kuitenkin nyt käytännössä tehdään siten, että epäselvät kuvat, joita ei voida yksiselitteisesti ja varmasti hetkessä tulkita laitetaan armotta ilman suurempia miettimisiä hylätyiksi. Jos kilpailija tuntee tulleensa kohdelluksi väärin hän voi tulla valittamaan asiasta ja katsotaan kuvat uudestaan.
Arvostelu on kuitenkin loppupelistä yksinkertainen. Käsikosketus auton kiinteisin osiin + käsikosketus rastiin + rastin numero + auton rekisteri tai kilpailunumero. Nämä kaikki pitää näkyä selvästi ja yksiselitteisesti yhdessä ainoassa kuvassa.
|