Nyt vuoden ensimmäisessä kisassa oli sääntöjen tulkinta hieman muuttunut ja muutama autokunta joutui ohjauslaitteiden kanssa askartelemaan. Säännöissä sanotaan näin:
Lainaus:
|
quote:Autojen jarrut testataan katsastuksen yhteydessä kunkin kilpailun järjestäjien parhaaksi katsomalla tavalla. Myös ohjauslaitteiden toiminta, valot ja muut turvallisuuteen vaikuttavat asiat voidaan testata tarpeellisessa laajuudessa.
|
Nyt ei itse hitsatut ohjauslaitteet kelvanneet ja hitsaamalla vahvistetut sai huomautuksia. Mikä tässä sitten on rajana? Täysin vakiot varmasti kelpaa.
Putki alkuperäisen tangon päälle, muuten hyvä paitsi ei näe mahdollisia korjauksia (ei tietenkään saa valehdella jos joku kysyy)
Itse hitsaamatta tangosta/putkesta tehdyt suorat tangot.
Itse hitsaamatta tangosta/putkesta tehdyt väännetyt tangot.
Vahvike hitsattu yhtenäiseen tankoon.
Vahvike hitsattu simpukan sektorivarteen.
Itsetehdyt olkaverrat navoissa ja alkuperäiset olkavarret väärinpäin.
Sitten tietenkin auton ohjaus vaatii sen että akselit pysyy paikoillaan, eli tukivarsien kiinnityspisteet, nivelet ja rakenne. Kiinnityspisteet varmaan kelpaa kun kelpaavat leimallakin. Mutta entäs itse hitsaamalla tehdyt tukivarret?
Ihan oikein että kiinnitetään näihin huomiota, mutta tulkintojen muuttumisesta olis voinu etukäteenkin kertoa (nettivalituksesta huolimatta), olis ne muutamat saaneet rauhassa tehdä kotona tukevat ja kelvolliset ohjausvarret. Ja ehdottomasti sääntöjen pitäis olla samat kaikille, osallistujan kotimaasta riippumatta.
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet