Näytä yksittäinen viesti
Vanha 24.02.2008, 13:24
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Itse en tollaseen "leluun" rahojani haaskaisi, mutta ehkäpä entisenä ammattikoneistajana mulla on toi vaatimustaso hieman ylempänä. Kuitenkin tarjolla on "paljon" vanhoja, mutta hyvässä käyttökunnossa olevia ihan oikeita sorveja ja jyrsimiä. Ja monesti vielä hyvillä varusteilla. Käytetyissä koneissa on tietysti se riski, että voi sortua miinaan jos ei ole kokemusta työstökoneista ja kaikista niistä kohteista jotka on syytä tarkistaa.
Ja isolla koneella voi tehdä pieniäkin kilpukoita mutta ei toisinpäin.
Ja tolla rahalla jo teettääkin melko kasan osia. Tietysti jos on päästään yhtä sekaisin kuin minä niin tallista täytyy löytyä kunnon sorvi ja jyrsin. Koska kaikki täytyy tehdä ITE. Ja kun ite tekee niin saa sitä mitä sattuu tulemaan.

life sucks and then you die
Juuri niin määkin ajatteli kun ostin vanhan mutta hyväkuntoisen Torshälla sorvin, olisi voinut olla MK4 mutta sillä MK3 jos selviää. Myöhemmin hankin jumalaton ison Arboga pilariporakone MK4, etsin kyllä vähän pienempää mutta kuten CeeKoo jo sanoi... Nyt olisi sopiva jyrsin paikallaan jos nyt semmoseen kompastuu...Monet näistä vanhoista koneista onkin parempia kun nää udet halpismallit. Yhden tutun koneistaja joka möi sen vanha mut hyvä sorvi ja osti uus. Kokeili kerran ja ajoi ulos ja osti vanhan takaisin. Niinkin voi käydä.

80 Dodge Ramcharger SE 318/727/NP 205 PTO
Dana 44/Corp 9.25 lim. slip/3,23
Cragar 8x15 Star Spoke/BFG 33x12,5-15 MT KM
3" bodylift, Borgesonshaft
Vastaa lainaten