Viestiketju: Nyrkkipajan vastuu?
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 21.02.2008, 19:38
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

no juurikin tuossa volkkarin 1.9 koneessa on tyyppi vikana etta pultti l;ystyy ja kiilaura hakkaantuu paskaksi.kun katsoo siivapyoraa kun kone kay, niin huomaa etta se vipottaa. niin sillon on kiire.

monesti lahtee moottori purkuun etta kiilaura saadaan kuntoon.

ensimmaiset oireet on roksottava(normaalia kovempi, ihan kun transitti) ja aaltoileva kaynti.

monesti sitten jako menee kokonaan sekasin ja tulee tuhoa.

nuo hajoaa aina jos ei vaihdeta kuningas pulttia. tarkoitetaan kampuran paassa olevaa pulttia. tassa tapauksessa tahtikantainen.

naita on hajonnut kymmenia.volkkari kaskee juuri siksi aina vaihtaa pultin, hinhan vaihdon yhteydessa. maksaa muistaakseni noin 5e. kannattaa viella varmuudeksi liimata. kiristys oli muistaakseni 90 Nm+90 astetta+90 astetta.

elikk jos jollain on volkkari miss' 1.9 kone, vanhempi ei mikaan tdi niin tarkkailkaa.

ja kylla tuon luulisi kaikki nyrkkipajatkin tietavan.

nimim. usean hajonnen kyseisen moottorin nahnyt.


joo ja ei toimi aakkoset.


edit> niin ja vuosi pari sitten oli olemassa firma mika myi juuri kyseisia renpattuja moottoreita. lahempi tutkiskelu paljasti etta pultti olikin hitsattu kiinni kun kiilaura oli jo hakkautunut paskaksi.

jossain on myos korjattu nuita kiilauria irrottamatta kampuraa.

edit> niin muistaakseni olis sellanen huhu etta uudempaa pulttia on vahvistettu ja ei veny. taman huomaa etta pultin kannassa on sellanen nappi, 5mm halkaisia 5m korkea tangon patka. uudet mita volkkarilta ostaa on juurikin tallaisia, siitta en tieda onko oikeasti vahvempi.

niin ja kyseessa on todellakin vanhempi vw kone, esim aaz tyypiltaan.

lukot(on)

Edited by - tjl on 21/02/2008 19:40:39

Edited by - tjl on 21/02/2008 19:44:13

Edited by - tjl on 21/02/2008 19:47:21
Vastaa lainaten