Lainaus:
quote:
Nippelitietona vielä että alkuperäisten asetelmien varaosanumerot ei ole samat vapareissa ja turboissa, jotain eroa niissä tosiaan on, onko se sitten jäkkyys vai mikä.
timop
|
Kysellään/kaivetaan vielä sen verran.
ELI jos tuollaisseen HJ:hin laittaisi sen HDJ:n asetelman.
Mites tuon HJ61 ja HDJ80 asetelmien varaosa numerot. Molemmathan turbo koneellisia, 4.0 ja 4.2
Eli onko HDJ todella jäykempi kuin HJ.
Tosin voisi ainakin kuvitella kun 0.2 litraa enemmän koneessa kokoa ja vakiona hivenen enemmän tehoa.
Tuon vaparin ja turbollisen eron ymmärtää, melko varmasti se jäykkyys ero.
Kun katsoo koko kytkinpaketin numero eroja.
HJ vapari ja HJ turbolla, eri numerot vaikka käyttää samaa levyä.
Itsellä ei ole tarvetta nyt lähteä Toyota liikkeestä kyselemään.
Ja tuolla motonetissä ei pelkkiä asetelmia ole kaupan, joten ei voi vertailla.
------
Onkos HDJ painelaakeri minkä kokoinen halkaisijaltaan (sisä/ulko, mm.).
Esim. mulla tossa HJ61:ssä on 52/97.
Ja vähän jo uudemmissa on 45/77.
Kun jos tuolta Motonetissa vertaa, niin HDJ/HZJ laakeri on numeroltaan eri kuin kumpikaan HJ:n.
Mutta sehän on helppo kun tekee sopivankokoisen jalan.
Niin, ja toisaalta asetelmien osanumero erot tulee jos tuo painelaakeri on erikokoinen HJ/HDJ, ja silti saattaisivat olla yhtä jäykkiä.
Varmaan suoraan valmistajalta saisi tähän jäykkyyteen todellisen oikean tiedon.
----
Siinnäpä taas vähän sekavaa tekstiä =D
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Edited by - Jeep-Ukko on 20/02/2008 17:11:06