Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.02.2008, 09:38
Guest

Perusasetus

Tuolla aikaisemmin oli kiinostusta HDJ-HZJ paketin tehon kestävyydestä: Minulla on HDJ:n koneessa HDJ:n asetelma ja HZJ:n levy on pelkästään vaihdelaatikon takia, kun vehje on alkujaan HZJ (ihan sama tilanne olisi HDJ:n levyn kanssa). Laitos piti käyttää penkissä koneen ja välijäähyn takia, silloin irtosi maltilliset 183hv/3600 ja 452Nm/2200. Kytkimessä ei ole ollut kertaakaan pienintäkään luistamisen merkkiä, ei edes kolmen tonnin kärriä vedettäessä.

Tuo voi olla mitattuina numeroarvoina hyödyllinen referenssi, siitä saa jotain lähtökohtaista tietoa. Nyt kun nuo 275mm Aisinin levyt on kaikki kitkapinnoiltaan vastaavat, voi HDJ:n alkuperäisellä asetelmalla odottaa vähintään noiden lukemien kestoa. Oma asetelma on kohta 20 vuotta vanha ja 300t ajettu , saattaa siinä olla jousi jo vähän kuoleentunut. Muunmerkkisistä asetelmista ei minulla ole kokemuksia, ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa kun nuo alkuperäiset on minun käytössä käytännössä ikuisia.

Nippelitietona vielä että alkuperäisten asetelmien varaosanumerot ei ole samat vapareissa ja turboissa, jotain eroa niissä tosiaan on, onko se sitten jäkkyys vai mikä.

timop

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten