Mistäs nyt tuulee kun Kulman asiat näyttävät kiinnostavan kovin monia, mutta hyvä niin!
KooPeen ehdotus on hyvä ja kannatettava ja sen mukaiset suunnitelmat meillä kyllä on tehtykin, mutta ei ole saatu vielä toteutettua. Pienipyöräisille "vakioautoille" merkattiin viimevuonna reittiä, mutta kun ei samalla kielletty muita niitä käyttämästä niin pääosin sateisista ilmoista johtuen ne sitten ajettiin puhki! Tulevana keväänä tuo reittiluokitus ainakin jossakin muodossa toteutetaan samalla kun uusia vaihtoehtoisia reittejä raivaillaan. Saa sitten nähdä miten homma saadaan valvottua?
Paino ja leveyshän tuolla Kulmassa ovat suurimmat ongelmat! Mitä leveämpi kikotin sen suuremmat vauriot reittejä ympäröivälle puustolle ja mitä painavampi sitä syvemmät urat pehmeille alueille. Millä sitten tilannetta hallittaisi? Painoraja olis yksi keino, mutta sen valvominen vaatisi puntaria. Ajouria kun lupaehtojen mukaan ei saa turhan leveiksi raivailla niin pakko on laitteiden leveyttä jotenkin rajoittaa.
Kuorma-autokiellolla on pyritty hakemaan jonkinlaiset rajat sekä painon, että leveydenkin suhteen, mutta valitettavasti ei olla täysin onnistuttu johtuen juuri tuolla keskustelussakin mainittujen yhdistelmäkikottimien lisääntumisen takia. Jenkkilahnat ovat sitten oma lukunsa, nekun kun eivät tunnu mahtuvan lentokenttää kapeammille ajourille ilman että puuta kaatuu ympäriltä:-(( Onko vanhoissa romuissa väljää ohjauslaitteissa vai oisko syy sittenkin enemmän siellä ratin ja selkänojan välissä kun eivät ajourilla tahdo pysyä???
Ja jottei jäisi epäselväksi niin rajoituksia on tulossa, mutta minkä laisia, se selviää kevään mittaan ennen sulanmaan kelejä!
Inhorealisti
|