Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.02.2008, 19:26
Guest

Perusasetus

Kehitysehdotuksena jos voisi ehkä ajatella eri reittien erilaista rankkaamista tai pisteyttämistä, jotka oikeuttaisi/kieltäisi tietyntyyppisellä kalustolla ajelun.
Kulmassahan on myös lähes täysin kallioilla ajettavia reittejä, joissa voisi ajaa isopyöräisillä porttaalikoneilla ilman että reitti kuluu. Toisaalla taas takalenkit ja keskialueella olevat pehmeänvetelät olisi täysin kielletty isopyöräisiltä/painavilta. Tai vaikkapa jos keskialueen upotusrännit (3kpl) merkattaisiin syvyyden mukaan ja esim. yli 35" pyörillä ainoa vaihtoehto on keskimmäinen syvä?

Isommilla värkeillä voisi ajatella esimerkiksi reittiä nuotiopaikalta kallioita pitkin pikkulenkki+keskialueen kallioita sitten takaisin notskipaikalle, lenkillä olisi siltojen/pehmeiden alueiden ajokielto, ettei mene pinta rikki. Jos ei peli etene kalliouraa ja upotuspaikan yli, aina voi kääntyä ja rullata takaisinpäin. Epäreilua isoille? ehkäpä, mutta sillä varmistettaisiin tulevat ajot kaikille ja kaikenkokoisille.

Pisteytyksen maastossa voisi merkata vaikka värikoodeilla puihin/kallioon (vihreä, keltainen, punainen) ja autoille samanlainen koodaus/ vihreät-pienet on Suzuki ja muutvakiot kokoluokka, keltaiset-keskikoko Jeepit ja Rooverit yms ja sitten punainen-mopokäsistä ryhmä Volvot, HooJiit ja muut härvelit?
Kesymmällä värillä saisi ajaa isompaa rataa, mutta ei toisinpäin...

Värikoodit jokainen laittaa omaan ajopeliinsä itse. Ja jos oma arvio väristä ei ole totuudenmukainen, yleinen paheksunta ja julkinen häpeä ilmoitetaan joukossa äänekkäästi ?

Tuottaa järjestäjille lisäduunia totta, mutta sillä jo olemassaolevien reittien eroosio saataisiin ehkä vähenemään?
Tuossahan oli järkyttävän yksinkertaisen hyvä idea, itse asiassa kuvittelin että Kulmakorvessa on jotain tälläistä, itseäni ei huvita ajaa ( kuitenkin joka päiväisessä ajossa oleva auto) omaani johonkin metrin mutaan ja sitten ihmetellä mitä tuo velli on jalkatilassa, lähinnä se mitä minä ajoin takaa ja saattaa olla että joku muukin ajattelee näin niin siis tavoitteena kuunnella hyviä vinkkejä ja ajella lähinnä sellasista pikkuhaastavaa, ainakin aluksi, ihan turha lähteä kilpasille osaajien kanssa, siinä ei ole mitään muuta kuin rikonauton ja olen haitaksi muille.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten