Joo, puhut kertakorvauksen kohdalleen niin se on molemmille parempi. Kato sen verran että ei oo runko vinksallaan, kaikki muuhan on suhteellisen helppoa sen jälkeen.
Ex-Runneriin sain pusun kuskin oveen, helmaan ja astinlaudan mutkalle. Vakuutusyhtiö olisi maksanut remontin (kustannusarvio n. 2200 €), mutta kysyin vielä kertakorvauksen mahdollisuutta. Saatiin laskettua vakuutusyhtiön ukkelin kans osille ja työlle hintaa n. 1700 €. Aluks oli tarjous 1400 € (ovi 450 €, helma vajaa 200 €, oven lista 195 €, työtä päivä ja maalaukset päälle), mutta sain puhuttua vielä astinlaudan rungon mukaan. No tuttu nyppäs oven ja helman suoraan, ite oikasin astinlaudan rungon ja paklasin oven/helman. Kulut n. 100 €. Tuttu maalari vetäs värin pintaan ja maalaili aika paljon muutakin (koko vas. kylki, takaluukku, oik. etuloksu =600 €. Itelle sai tuntipalkan kohdalleen ku jäi tonni vielä käteen.
Tilanne tietty vähän eri neuvottelujen kannalta jos vaakakupissa on auton lunastus eikä korjaus vakuutusyhtiön piikkiin. Ku eihän tollasta -86:sta varmaan kannata vakuutusyhtiön vinkkelistä korjata, remontti kun maksaa heti tosiaan auton markkina-arvon ja päällekin. Ei nykypäivänä tartte tökätä paljo mitään, ni lasku on melkonen.
Tässä tämä meikäläisen 2200 €:n hintaiseksi arvioitu pusu:
Ja tässä korjattuna:
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90