Suosittelisin itse vauriokorjaamista käytetyillä osilla. Ensi syksystä lähtien itselläni on todennäköisesti mahdollisuudet korjata käytetyillä osilla, rungon oikaisu onnistuu myös.
Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin uusien osien hankkiminen. Eikä se laatu ole ollenkaan huonompaa kuin uusilla jos ammattitaidolla tehdään. Voisin melkein veikata, että korjauskustannukset puolittuvat. Vakuutusyhtiöillä ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta korjauttaa missään käytetyillä osilla vaikka paljon niin haluaisivatkin tehdä. Maksaa vähemmän vakuutusyhtiöille ja vaikuttaa siten vakuutusten hintoihin.
Olen seurannut yhden viissatasen bemarin korjausta käytetyillä osilla, ei jäänyt uutta häpeämään ollenkaan. Ja kyljen korjaus onnistuu helposti jos vaan löytyy toinen samanlainen auto, jossa kyseinen kylki on ehjä. Lyödään kiinni autorobottiin, vedetään vähemmän vääntyneet osat suoraksi ja leikellään se suurin vauriokohta pois ja laitetaan ehjä samalla tavalla leikattu hitsaamalla paikalleen. Muun muassa suurlujuusteräksin vahvistetut korit uusissa autoissa korjataan vain ja ainoastaan näin. Suurlujuusteräksiä ei pahemmin saa oikoa.
Että tämmöstä tietoa...
|