Sen huomasi ainakin karttoja kalibroiessa,että kannattaa käyttää niit "itä-länsi/pohjois-etelä" viivoja. Mulla heitti kartat parikymmentä metriä,kunnes kalibroin viivojen kanssa.Helppo laskea vaan kohdasta x viivat kohtaan y,neljästä kohtaa ku kalibroi ni rupes olee oikeesti metrin sisään tarkkuus. Luulempa että karttakuvissakin saattaa olla jotain heittoja toisinaan. Parhaan lopputuloksen olen saanu ku survoo joka paikkaan WGS84 muodon.
Mä en tiedä mitään kivaa konstia karttojen yhdistelyyn muuta ku toi pythonin fetch map,oma homma saada pelaamaan mutta on vaivan väärtti.
Sit ku imuttelee rauhassa viiveen kanssa ni saada koko hoitoa jumiin.
Oikeesti olis must ideaa saada kartat jollekkin serverille tai vastaavalle josta vois tarpeen tullen repästä palan käyttöön. Ku jos joku jaksaa katella kulmapisteet vaikkapa TE kilpailuun (joka oli muuten hankala) ja kartta on valmiiksi imuroitu ja kailibroitu,miksi ei sitä hyödyntäisi kaikki.
Kalibrointihan kannattaa tietenkin tarkistella paikan päällä varmistukseks.
Jopa kilpailunjärjestäjät vois antaa paikan päällä esim. tikulta kopioida,ni ei tarttis koko pirun etelämannerta pyöritellä koneella joka jumittelee jo muutenkin.
Meinaan isoja paketteja noi kyllä on,ja OXF3 helpottaa jonkin verran mutta kuitenkin. Ei mulla ainakaan ole mahdollista kovin pätevään koneeseen investoida mihinkään leikkimieliseen autokilpailuun. Välineurheiluakö?
Tää on vaan MUN mielipide...
In MUD we trust.
|