Jahas, liikenteessä taas. Eilen illalla piti lähteä koeajolle ja lyhintä tietä metsään, tietysti, venyttelemään. Jäykempää on luonnollisesti, kun on uudet latit alla. Iskareita laittaessa poljin akselia ensin alaspäin sen mitä se ilman pyöriä meni. Silloin iskari oli pisimmillään ollessaan pari senttiä liian pitkä. Pakan sidepannat hillitsee ulosjoustoa jonkin verran siitä alkaen. Aika hyvin siis osuu ulosjousto ja iskarin pituus yksiin.
Tutulla testipätkällä esteenä olevalle ja pakosti renkaalla yli ajettavalle kivelle etusta ja takasta sovittaen muutosta on sen verran, että enää ei mene lava tyhjänä taka-akseli pohjaanlyöntikumiin, vaan jää n. 6cm sisäänjoustovaraa.
Alusta ei naksu enää. On tainnut kesästä asti ajoittain kuulunut nakse johtuakin katkenneesta norrasta, joka pysyi kuitenkin paikallaan koko syksyn.
Takajarrujen kuormansäätöventtiilissä löytyi hyvin säätövaraa. Nyt oli vielä hyvä keli testata, kun on pikkutiet jäässä. Vanhojen jousien painumisesta johtuen jarrut oli käyneet pikkuhiljaa takapainoisemmiksi ja nyt ne tuli säädettyä nekin paremmaksi.
Nostin reilun sata kiloa betonipuntteja lavan perälle ja köytin kiinni. Olkoon pienen kuorman kanssa nyt jonkin aikaa.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|