Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.02.2008, 07:46
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Perusasetus

Yks mistä kannattaa kysellä lisä tietoja PT-cruiserista on PT-cruiser Finland(Muistaakseni ton niminen) keskustelupalsta. En nyt tähän hätään muista tarkempaa osoitetta kun en ole enään pitkään aikaan seuraillut sitä palstaa.

Mitä PT-cruiserin tekniikkiin tulee niin se pohjautuu uusimpien Chrysler Neonien tekniikkaan......ainakin 2.0 litraisen moottorin osalta. Tuo uusi 2.4 litranen bensakone on muistaakseni Dodgen, Hyundain ja Mitsun yhteistyö kone eli ns. "Maailma moottori" Tuota konetta käytetään tällähetkellä esim Dodge Caliberissa ja Dodge Avengerissa.

Mitä auton kulku puoleen tulee niin eihän se mikään raketti ole ainakaan 2.0 litran koneella ja automaatilla. Jos haluaa että auto liikkuu edes vähän ripeemmin niin kanntaa valita joko manuaali 2.0 litranen tai 2.4 litranen(Löytyy käytettynä jonkun verran sekä vaparina että turbona. Vapari on selkeästi harvinaisempi manuaalina kuin automaattina)

2.4 turbo (GT-cruiser) onkin sitten jo melko tykki 0-100 menee muistaakseni alle 6 sekunnin ja tehoja löytyy päälle 200 kaakkia.
Itse joskus kuolailin tuon GT:n perään.

Ai niin ja löytyyhän PT-cruiserista diesel versio eli 2.2 litranen mersun turbodieseliin pohjautuva kone. Tuota konetta on haukuttu joskus testeissä meluisaksi ja karkeaääniseksi. Johtuu ilmeisesti siitä että jenkit ovat muokanneet sitä omiin mieltymyksiinsä paremmin "sopivaksi".

Uutena kai tällä hetkellä ei ole tarjolla kuin vain tuo 2.4 vapari automaatti. Näyttäisi olevan poistumassa maahantuontiohjelmasta ellei jo poistunutkin.

Tässä oli nyt jotain mitä tiedän/muista PT-cruiserista. Toivottavasti oli apua edes vähän.

"...Oon mä tosta ennenkin menny..."

VARO! Saatan poistua tieltä!
Vastaa lainaten