Tuolta minun kuvablogi linkin Dodge RamVan kuvia löytyy aiheeseen jotain.
Eli tarkennus: HJ61 oli -86, 5 vaihteisella lootalla.
Ja tuo Dyna -80, kevyt kuorma-auto.
Tuossa syy miksi en käyttänyt HJ:n omaa laatikkoa. Halki mikä halki.
http://static.petrisimolin.com/galle...20%2847%29.JPG
http://static.petrisimolin.com/galle...20%2848%29.JPG
http://static.petrisimolin.com/galle...20%2849%29.JPG
HJ:n kytkin koppa käy oikeastaan suoraan Dynan laatikkoon.
Ainut mikä niin vaihde siirtäjien päiden takia kopasta joutuu veistään yhdeltä kohti muutaman milli pois.
Dynan painelaakerin putki on 35 mm.
HJ on 38.
Katkaisin HJ laatikon turvasta putken irti ja sorvasin sisä reiän sopivaksi ja junttasin liimalla kiinni. Eli HJ:n painelaakerilla.
HJ:n vauhtipyörä ja asetelma.
Dynan kytkin akseli jää 20 mm lyhyeksi HJ:n keskitin laakeriin.
Ja HJ laakerin reikä on 15 mm ja Dyna 12 mm.
Sorvasin sellaisen 20 mm jatko tumpin jonka liimasin akselin jatkoksi.
Kytkin levy on silti koko matkan boorillaan.
-----
Tuo painelaakerin kantaminen kävi myös mielessä, kun kytkimen käyttö sylinterin ottaa irti ja heiluttaa käyttö haarukkaa, niin en ole sata varma onko laakeri kannatuksella.
Mutta hätä ei ole tämän näköinen.
Sorvaa laakerin kannattimesta tavaraa pois, ja jos haarukka ottaa lisäksi kiinni, niin muotoilee vähän haarukkaa.
Mutta toisaalta, sen ei pitäisi kantaa, koska osat on periaatteessa orggis.
----------
Toinen mikä kävi mielessä.
Sorvaa vauhtipyörästä ulko kehältä, siitä pinnasta johon asetelma pultataan kiinni, sorvaa 1-2 mm pois, jolloin asetelman painatus on kovempi.
-------
Olikin jo ajatuksena että viikonloppuna otan laatikon pois ja veistän tuosta laakerin kannakkeesta vähän pois. Jos se helpottaisi.
Ei tarvitse laatikon ja koneen väliin lisätä tavaraa.
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Edited by - Jeep-Ukko on 07/02/2008 22:15:58