Tulipa sitten värkättyä ton pumpun kanssa, eihän se pirulainen ensin suostunut tekemään oikein mitään. Kuten epäilinkin.
Vähän voimapatille kierroksia ja sitten hirmu murinan kanssa lähti tekemään sen verran painetta että jaksoi käännellä paikoillaan renkaita, mutta ei oikein ollut voimaa. Ja aika meluisalta tuntui pumppu.
Päivällä sitten pumppujen kanssa paikalliseen Jenkkipajaan jossa suostuivat vaihtamaan hihnapyörät noiden pumppujen välillä. Mopesta peräisin olevasta varapumpusta hihnapyörä lähti helposti, mutta toi käytössä ollut olikin hieman tiukemmassa. Eihän siinä ollut kuin laippa johonka hihnapyörä kiinnitetään. Lämmöllä ja isolla ulosvetäjällä lopulta lähti.
Tässä illemmalla kokoilin sitten säiliötä paikoilleen ja sen semmoista, samalla tuli sekin havaittua että nyt noi pumput on eriparia. Toisessa tuumaset kierteet ja toisessa milliset...
Semmosta jo lupailivat pumpuista löytyneet numerotkin. Ei oo aina helppoa.
Risa? pumppu piti sitten aukoa kun kiinnostaa mikäs siellä ahdistaa.
Aika paljon oli mujua magneetissa ja jotain isompia muruja säiliön pohjallakin.

Olihan tolla ajettu jo asennuksen jälkeen vajaa 150km, ja ~vuorokausi kaikkiaan.

En tiedä olisko seisominen tappanut sen lopullisesti ,tosin syksyllä Mikkelissä olin jo kuulevinani "pumpun äänen".
Asennuksen yhteydessähän tämä tuli puhdistettua kun vaihdoin säiliön mieleiseksi. Silloin ei näkynyt mitään matoja.
Tossa vielä sisäkalut ulostettuna, tota lamellien kehää en saanut irti kun ei ole sopivaa lukkorengaspihtiä. Se oli niin lotisevan tuntuinen että vika vois löytyä sieltä, ainakin semmosta hienoa purua oli sen kieppeillä. Voihan siellä olla joku naarmukin vaan josta paine karkaa.
Pitää ottaa kakku mukaan suolakaivokseen ja tutkia siellä.
EDIT: akselista tuli sittemmin irroitettua tuo limppu johon lamellit tulevat. Siellä piili syy ainakin runsaaseen lastuun, akselin päästä oli poorit aika hakkautuneet ja väljistyneet. Limppu oli aika väljä akseliin, ehkä se kiusasi muutenkin pumpun toimintaa? Ken ties.
Muutenhan sisuskalut näyttivät hyviltä.
Vaihtopumppu rupesi pienen ihmettelyn jälkeen toimimaan, ja vuodotkin olivat hoituneet simpukasta niillä uusilla tiivisteillä.
Life sucks, then you die...
Edited by - AVRO on 10/02/2008 22:16:16