Ei meidän kannata perustaa mitään uutta kerhoa kisoja järjestämään! Yhteistyössä me pystymme hoitamaan kisat. Jos tästä maasta löytyisi kymmenen kerhoa jotka viitsivät tehdä kisajärjestelyiden perustyön niin itse kisoihin kyllä saadaan toimihenkilöt. Jaksotuomarit on vaikein ja vaativin kohderyhmä. Uskon kuitenkin että jos kisoja on, niin kohtuullisella kulukorvauksella voimme houkutella ammattitaitoiset tuomarit kiertämään kaikki kisat. Tästä olisi sekin hyöty että jokaisessa kisassa olisi sama linja tuomitsemisessa.
Ongelmaksi vain muodostuu tuo kisoja järjestävien seurojen löytäminen. Itse yritin aktivoida viime syksyn seuroja jotta olisimme saneet viisi kilpailua. Tarjosin jopa apua kisojen järjestämiseen. Lopputulos on nähtävissä kisakalenterista:
17.5 trial / Mad Moose Racing + avustavat seurat
15.6 trial / Turun moottorikerho
16-17.8 Formula OffRoad world cup 1 ja 2 / Mad Moose Racing + monia avustavia seuroja
6.9 Nordic trial / Nort + Mad Moose Racing + Montenegro
Raisio ja itä-helsinki kertoivat että heillä ei ole toimintaan sopivaa aluetta, muut seurat taas kärsivät pulaa jäsenistä jotka suostuisivat ottamaan vastuuta kisojen järjestämisestä!
Kaikista seuroista löytyy halukkaita kilpailijoita mutta valitettavasti jos kukaan ei halua järjestää kisoja niin silloin ei ole kuskeillakaan kisoja ajettaviksi. Tämä vuosi siis on jo pilalla mutta jos nyt seuroissa otetaan itseään niskasta kiini ja käytetään tämä kesä kisojen suunnitteluun niin silloin elokuussa voimme ilmoittaa kauden 2009 kisat kalenteriin!
Jos Lokakuussa 2008 ei ole enempää kuin kaksi trial kilpailu ilmoitusta niin luulen että voimme unohtaa suomesta koko lajin. Ainakaan allekirjoittanut ei näe järkeä rakentaa kilpuria useilla tuhansilla euroilla kahden kisan takia.
Kuitenkin oikein hyvää kevat talvea kaikille
Junde
|