Lainaus:
quote:
oliskohan ne menny siel sekottamaan ilmapussit ja ilmaiskarit......
|
Tuossa pikaiseen soittelin Norjan Tommyn kanssa kuulumisia ja kyllä ne kuulemma tulkitsi airshocksit kielletyiks EuroTrial komiteassa äänestyksen jälkeen. Homma oli menny niin, että joku oli ottanu asian esille tyyliin:
How about airshocks in Pro Modified?
ja sakemannit(luulisin ainaki) oli kysyny, että: Air...what??? Eli just tältä pohjalta ollaan lähetty.
Ja jonkin ajan kuluttua ja keskustelujen edetessä ne oli todettu, että niiden korkeutta on liian helppo muuttaa kisan aikana......öööö okei...on vai??? Mites sit jos on esim. ihan perinteinen Rangen ilmajousitus alusta pro-modi autossa???? Sitähän onki tosi vaikee muuttaa....eiku vai oliko??? Eli taas on ollu aika pölkkypäitä vauhdissa.
Tommy yrittää saada kumottua tän kertomalla heille tarkempaa teknistä faktaa. Sillä Norjalaisille tää on SUUURI ongelma, meinaan niiden pro modeissa on varmaan yli puolessa ilmatikut.
Noooo mutta lisää uutisia. Eli nyt Pro-Modi autot pitää hyväksyttää kuvien kanssa Euro Trial komitealla, että kyseisen luokan autot on riittävästi tunnistettavissa niiksi autoiksi, miksi ne ilmoitetaan. Eli sinne meni ainaki Muurahaiskarhun mahikset ajella sillä kopalla Euro Trialia ens kesänä Norjassa. Saa nähdä mitkä muutki autot niiden mielestä ei ole riittävän tunnistettavia.
Olihan jotku siellä yrittäny saada läpi sääntöä, että promodeissa pitää olla sarjavalmisteinen auton runko, eli omatekoiset olis kielletty, samoin kuin kopan mittojen olis pitäny täyttää alkuperäisen vastaavan mitat......nooo ei ollu noi kumpikaan meneet läpi. Onneks!!!
Perusteluita, että miks olis pitäny mennä tiukemmaks on se, että pro modi autot kuulemma karkaa rakentelussa käsistä. Tommy oli taas kerran kertonu samaa, mitä on jo monesti sanottu, että laittakaa Pro-Modit ajamaan Modien rataa, niin eipä ole enään hyötyä rakentaa autoa niin paljon. Norjassa kuulemma hyvin nähty monessa kisassa, ettei pro-modit pärjää välttämättä modeille riippuen radasta. Euro Trial kisoissa ku on alkanu oleen pro modeille ihan omat radat, niin tottakai kilpailijat kehittää autojaan enemmän ja enemmän.
Mutta jotain "tosi hienoo" oli menny kans läpi. Eli Modi ja Pro-modi autoissa pitää olla lokasuojat, jotka peittävät oliko se ny 2/3 osaa leveydestä ja sit muistaakseni ne on modeissa oltava 120 asteen (tai jotain tuon suuntaista) kokoisella sektorilla pituus suunnassa ja pro-modeissa oli kai 90 asteen sektori. Eli taas kerran autoihin tulee sellaiset yrjöttävän rumat "katsastus" lokasuojat, joista ei ole mitään hyötyä ja vaan rumentaa autojen ilmettä aivan sikana!!!! Saksassa kerran jouduttiin laitteleen tuollaisia, niin siellä olis sit just jotain vanhoja kaljalaatikoita ja rättejä ja mitä nyt sattu olemaankaan teipattuna it:llä lokarien reunoihin ja oli sit aivan kaameen näköisiä kötöstyksiä. Tähän Tommy ei ehtiny selittään perusteluita, ku sillä oli jotain kiirettä meneillään, lupaili soitella myöhemmin ja kertoo lisää juttua, jos ei Suomen edustaja Örkki ehdi ensin sitä.
<center>
---------------------------------------
www.pirate4x4.no
www.pirate4x4.com
www.formula-offroad.fi
</center>