Lainaus:
quote:
Lainaus:
|
quote: katkomaan miinuspuolta ja releen käyttöikä + muut hapettumiset saadaan melkein kokonaan pois.
|
Nyt kansa vaatii perusteluja.
--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta
|
No huh huh minä joudun selittämään jotain.... mitens sen nyt noin muistin kätköistä selittäisi, jos puhutaan eletroneista ja niiden kulkusuunnasta, oikeasti ne kulkee negatiivisesta navasta positiiviseen napaan ja jos tätä periaatetta käytetäisiin hyväksi vältyttäisiin monelta harmilta. Esim. plus maattoinen auto on oikein tehty noin elektronien kannalta. Mutta kun aikoinaan on sovittu että kulkusuunta onkin just toisinpäin eli positiivisesta navasta negatiiviseen napaan. tottakai se toimii näinkin mutta, oikea kytkemistapa onkin jotain muuta.
Peruslähtökohta on miinusmaattoisissa autoissa, että kytkin katkoo ainoastaan miinusta ja jos siinä on esim. merkkivalo, otetaan erillinen + kytkentä sille (meneekö vaikeaksi)no hyvä..
Ajatustus tietenkin siinä että käytetään ns. elektronien OIKEAA kulkusuuntaa hyväksi, näin vältytään kipinöimiseltä, hapettumiselta ja muilta ongelmilta, minä en ole tätä keksinyt, vaan viisaammat, jotka tekee näitäkin asioita työkseen.
NO PERKELE, miksei autoissa sitten ole tehty niin... sanokaas se.... KUN on se kummajainen että on sovittu jotain ja mehän tehdään niinkuin on sovittu.(totuus on kumminkin jossain muualla)
Eli ongelma SUZUKISSA voi johtua Maattopuolelta ohjattu ajovalokytkentä (oikea tapa) ja näitä esiintyy japanilaisissa autoissa, en tiedä missä malleissa,, mutta kumminkin
Eihän tämä asia mitä koetan selvittää varmaan uppoa kovin helpolla, mutta kun viitsii tutustua alan kirjallisuuteen, alkaa ymmärtämään jotain. Ei kukaan ole tyhmä, mutta kun selitetään asiat väärin, niin TÄMÄ on TULOS. EN minäkään autosähköstä kaikkea tiedä ja tässäkin on varmaan asiavirheitä, mutta minulle peruslähtökohta on ainakin selvä
Vältä HALPOJA kopioita !
www.makitacenter.com