Itsellä meinasi palaa kerran yksi jäärata-autoprojekti. Olin tehnyt autoon uudet sähkö alusta lähtien. Periaate oli että autosta katkeaa kun vääntää yhteyden poikki päävirtakatkaisimesta. Hyvin toimi aluksi mutta päävirtakatkaisin oli jokin maanantaversio. Katkaisin alkoi lämmetä ja sulatti kaikki lähellä olleet muoviset katkaisimet. Onneksi päävirtakatkaisin oli kiinnitetty alumiinilevyyn. Savua tuli aivan helvetisti ja kyllä kieltämättä sydän hieman hakkasi kun juoksi auton luo sammutin kourassa. Palanut katkaisin oli sellainen metallinen jossa "avain" on myös metallia. Kului vissiin eristeet puhki ja alkoi vetämään oikosulkua tai jotain. Muovisten päävirtakatkaisijoiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa.
Olen suunnitellut asentavani omaan autooni päävirtakatkaisijan auton ulkopuolelle että jos jotain tulipalovaaraa on ilmassa niin sähkö saa poikki vaikka ovet olisi lukossa ja avaimet jossain kaukana. Lopuksi todella halpa vakuutus autolle. Voi toimia jopa ajonestolaitteena kun nyppää sen muovisen avaimen pois kun jättää auton jonnekin parkkiin.
--------------------------------------
http://foorumi.pohojanmaanoffroad.fi/