Onnee vaan Trooperskan kanssa. Mulla on tollanen -90 2.8TD myös. Ostettaessa 2005 oli 300tkm ja nyt näkyy olevan 365tkm. Parin vuoden aikana on tullut tehtyä aika paljon kaikkea fiksausta. Ihan ensiksi runkoa piti hitsailla takapäästä. Se meni oikeastaan kokonaan uusiksi korvakkeiden takapuolelta. RHS putkea ja latakkaa tuli laitettua. Takalokareiden kaarissa pääsin tohon sun projektiin nähden aika helpolla. Samalla kaaria paikkaillessa hitsailin runkoa niistä reikäsistä. Yritin saada tossa runkoprojektissa koppaa vähän nostettua, mut ei ollu oikein tiloja eikä se siitä suosiolla lähteny nousemaan. Nyt vähän harmittaa.
Toi mun kärry oli ilmeisesti seisonu jonkin aikaa käsijarru päällä, kun takapään jarrumäntään oli ruoste aika pahasti iskeny. Se ihan pikku hiljaa vuotaa sieltä tiivisteen ja rupisen männän välistä, mut ei niin paljo, että katsastussetä olis huomannu. Mut jarrupaloja saa aina ajaa rälläkällä puolet pois, ku mäntää ei voi ruuvata ihan kokoaan sinne sylinterin sisään. Toiselta puolen on vielä se säätöruuvikin katkennu. Meinasin ennen kevään katsastusta laittaa suosiolla taakse uudet koneistetut kaliperit. Kallis, mut helppo homma.
Vakuutusmaksujen takia tein tosta omasta huoltoauton. Takapenkki veks, työkalulaatikko pelkääjän puolelle pitkittäin. Viereen mahtuu pötkötteleen mettäreissuilla. Ja ainakin mun autossa on hyvä olla täys korjaussetti aina mukana, vaikka ei se vielä ole aivan täysin tielle lauennu (kop kop puuta koputetaan)
Sit toissakesänä hitsailin kopan peltihommat. Kannattaa vetää ne ovien alareunojen muovilistat huitsin helvettiin. Siellä on alla varmasti kaikkea kivaa odottelemassa. Pistin itse peltiä päälle, sitten väri ja lopuksi vielä musta ruiskumassa kiertämään koko auton alakerran. Värinä käytin kaverilta saatua sitä intin vihreää epoksimaalia vetämällä ruiskulla koko hoidon yli. Muistin viime hetkellä teipata ikkunatkin piiloon...Nyt se popii mettään paremmin
Vinssipuskurin tinasin kasaan toukokuun alkupäivinä, että sai sen leimattua otteeseen. En osaa sanoa, kattooko ne kats.asemalla miten tarkkaan sitä "etutörmäyssuojan EU tyyppihyväksyntää". Vinssin on ABT 10000lbs:n sähkövempula. Yllättävän hyvin on pelannu ja varsinkin pylpyrän kanssa tulee kärry ihan suossakin mahallaan perässä (testattiin tämäkin...)
Nokkahihna tuli vaihdettua myös. Kannattaa ostaa se ohjainrulla miel. erillisenä. Ainakaan Motonetin kauppaaman hihnasarjan rulla ei sovi, vaan ottaa lohkoon kiinni. Hihnan vaihto on suht. helppo. Sinne saa pulteilla kiinnitettyä merkkiin kaikki pyörivät osat. Tää voi olla tietty Campossa eri juttu. Googlesta ku hakee "Timing Belt Change for Isuzu 2.8TD" ni Wellingtonin Club Isuzun sivuilta löytyy pdf ohje.
Mitäs vielä..muuten toi mun kärry on aika vakio. Vähän haaveilin siitä Calminin 3" jousituksen korotussarjasta nyt, kun taala on aika edukas. Meinasin köyhänä kesällä kokeilla tota etupään ylänivelen flippausta ympäri. Joku intiaani rapakon takaa oli tehny sellasen täällä:
http://www.planetisuzoo.com/articles...p/Spacer_Howto
http://www.expeditionswest.com/equip...uspension.html
En ole vielä tarkemmin kattellu, miten noi käy -90 torpeedoon. Taaksehan vois kokeilla laittaa sitten akselit alapuolelle. Tai sitten ei.
Niin, hellan rallyet oli pakko laittaa nokalle. On ne orkkistuikut varsinkin syyspimeellä aika kehnot. Valoista en tinkiny.
Mites noi kolmiykköset rinkulat pelittää alla? Onko ne 10,5 vai 11,5?
Ei muuta kun good luck Trooperin kanssa!
Note! This message was posted anonymously!