Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.01.2008, 11:29
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Tuliko sulla täysin offiin, kadulle vai sekakäyttöön?

Automaagi vai manuaali? Jakolaatikossa ensiörattaan ja pääakselin voitelu on huonohko. Korkkaapi ajanmittaan spoorit pääakselilta. Ensiörattaan ristiinporaus (tai ristiinporatun uuden hommaaminen) voisi auttaa asiaa.

Eikä ne vetarit hajoo, jos ei niitä järettömänä käsittele. Ne tahtoo toimia sulakkeina. Mutta jos offia enemmälti sillä ajelet ja annat sikaa, kannattaa varavetarit pitää varastossa.

Moottorinohjauksen sähköhommeleihin voit varautua (ehkä hommata vara-ECU ja lämpöanturi hyllyyn) ja jarrut kannattaa huoltaa. 12:sta männästä jotkut voivat olla jumissa ihan huomaamatta - vaikka menisi katsastuksesta läpi.

Mitähän muuta? Niin joo - osta rautaa! Helmat ja takapalkit (rungon ja korin) pitää melko varmasti uusia. Nykäise takaturvavöitä voimakkaasti lokasuojankaaren kiinnityksestä. Jos jää käteen sekin tarvitsee uutta peltiä - aika yleinen vaiva. Offiautossa tietty ei niin väliä.

Osat on suht. halpoja ja Suomenkin hintataso on pikkuhiljaa lähentynyt Brittien tasoa, mikä suuresti ilahduttaa ainakin minua.

Offiin: lukko eteen tai taakse. Ristiriipunta on muuten varmaa. Tai vinssillä tietty siitäkin selviää.


-TimoV

"Kasissa vaan on vitun kiva ääni!!!", Ipe64, 5/10/2007: 11:18:00

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.9EFI Vogue, 1990

Edited by - TimoV on 16/01/2008 11:32:17
Vastaa lainaten