Ei se Joomla ole mikään itsestäänselvä ratkaisu, tuntuu vain Joomlan kannattajilla olevan vähän samaa kiihkoa kuin Firefoxin nimeen vannovilla. Kumpikaan ei ole mikään tekniikan huippu ja parempia, myöskin ilmaisia, vaihtoehtojakin löytyy. Itse olen julkaisujärjestelmistä
Drupalin kannattaja ja jokaisella on tietenkin omat suosikkinsa. Vaihtoehtojahan riittää vaikka toisille jakaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...gement_systems
Kuitenkin henkilökohtaisena suosituksena sanon, että tekee ne sivut ihan perinteisesti ja opettelee vähän tekemään php:llä perusteita. Se on varmasti pidemmänpäälle kestävämpi tie, kuin opetella yksi julkaisujärjestelmä. Itse vaikka noita julkaisujärjestemiäkin osaan käyttää, asennella ja muokata niin yleensä perussivustot teen aivan puhtaasti perinteisemmällä tavalla. Jos sivustoilla ei ole laaja, eikä ole paljon useasti muuttuvaa materiaalia, on se oikeasti nopeampi tehdä ja pitää yllä ihan perinteisesti, eikä tarvitse niinpaljon pysyä ulkoasun ja toiminnallisuuden kannalta satakertaa nähdyssä kaavassa. Jokin uutisscripti nyt useilla perussivustolle on melkein ainoa mikä tarvitsee tehdä dynaamiseksi.
Ja ihan perinteisestikään tehdyn sivun muokkaaminen netinkautta ei ole mikään kovinkummonen juttu toteuttaa. Se ei vaadi kuin esimerkiksi FCKeditorin tai TinyMCe:n säätäminen ja vähän php-koodia lisäksi. Jos kuitenkin lähtee julkaisujärjestelmiin, niin ottaa jokatapauksessa jonkin muun kuin Joomlan, sillä se rupeaa olemaan vähän yliedustettuna sivustoilla.
Ja sitten alkuperäisen kirjoittajan hommaan, voisin ihan vaan suositella tutustumaan .htaccess suojauksiin. Ei niin helppo suurella käyttäjämäärällä, mutta väittäisin sen olevan kuitenkin ihan hyvä lähtökohta lähteä opettelemaan hommaa. Ja jos tarkoituksena on sellainen, että kaikki jäsenet saavat kirjoitella kommenttejaan / ilmoituksiaan, niin melkein sanoisin, että vaikka
mbook-vieraskirja asennettuna johonkin ja sitten tämä kansio / dokumentti suojattuna vaikka tuolla .htaccessilla voisi olla aikahyvä lähtökohta. (Tuo ikivanha mbook on henkilökohtainen suosikkini noista vieraskirjascripteistä. Helppo upottaa ulkoasuun ja muokata muutenkin omaankäyttöön sopivaksi.)