Lainaus:
quote:
Kukaa suorittanu kyseistä operaatiota?
Ei ihan helppo homma, kun miinus ohjatut orkkis valot.
Nyt ei pelaa lisäpitkät eikä mittariston pitkien merkkivalo, jos tyhjäksi jääneeseen orkkis H4 kantaan pistää polttimon palamaan niin kaikki pelaa, eli tarvinee koitella jollain vastus hässäkällä saada se luulemaan että siellä ois se lamppu. Ei viitti konehuoneessa polttaa kokoaikaa H4:aan.
vm.91 Hilux 4WD
vm.91 L200 4WD
|
Enpä oo xenoneita asentanu, mutta paksummat johdot ja erilliset releet kesällä tähän kzj90:een. Sama ongelma.
Sun tarttee laittaa omat releet valoille niin saat vaihdettua systeemin plus-ohjatuksi:
-napaan 86 ohjausvirta auton oman valoliittimen navasta 31 (eli oikeasta jos pidät sitä itseesi päin)
-releen napaan 85 otetaan maa valoliittimen navasta (56a=pitkät eli vasemmasta, 56b=lyhyet ylimmästä)
-virta napaan 30 akulta (laita sulake väliin)
-navasta 87 otat sitten plussan polttimen langalle ja polttimen miinuksen vedät maihin
Löytyhän tästä jonkinlainen kuvatuskin ajatuksia selventämään:
Ja että saat pitkien merkkivalon pelaamaan tämän hässäkän jälkeen: vetäset vielä johdon kabiiniin pitkien releen kannasta 87, mittaristo syliin, pitkän polttimon kanta irti, tinaat johdon polttimon kantaan ja toisesta maihin ja polttimo kantoineen sitten takaisin silleen että ei ota mittariston pohjaan kontaktia.
Oliko tarpeeksi monimutkaista? Jos oli, eti jostain (kirjastosta vaikka) käsiisi TM 8/1997 jossa on kerrottu koko tarina tapauksessa jossa -88 Corollaan tekaistiin paremmat valot paksummilla johdoilla/releillä. Siitä tähän tuota ohjetta mukailin.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90