Minun mielestä toi Röllin laittaman linkin amerikanhapatus on aivan mitääntekemätön. Jos tossa vielä on liuku niin eihän se tee yhtään mitään.
Mielipidehän välillä kyllä muuttuu itselläkin ja siitä johtuen tein tohon Hiluxiin taas uusiksi traction barit ja nyt en keksinyt muuta "oikeaa" ratkaisua kuin tässä tappauksessa traktorin työntötanko. Vai mikä sen ylätangon nimi on kolmipistenostolaitteessa? Mullahan on jo alunperinkin soa niin tango kiinni tapilla akseliputken alapinnan tasolle ja toisen pään kiinnitys runkoon tapilla sekin. Tossa tangossahan on jo valmiina häränsilmät joten se pääsee niissä kiertymään ja pituuden sai mallattua just oikeeksi ja kun oikea pituus on löydetty niin kuumaliimalla jengat jumiiin niin ei kolise enää siitä. Häränsilmiin laitoin vielä rasvanipat. Tangon etupään kiinnityskohtaa (varsinkin korkeus on kriittinen tekijä) joutuu hakemaan jotta ei joustaessa sisään/ulospäin kanita.
Voi sen akseliputken yläpuolellekin laittaa mutta ei lähellekään samaa tasoa kuin norra, koska siinä juuri on se kääntö/vääntökohta. Mitä korkeammalle tai matalemmalle sen saa niin sitä paremmin se kestää akselin kiertymistä. Tietysti jos korkean tornin siihen rakentaa niin täytyy tukea sitä sivusuuntaankin.
Mutta kyllähän se perinteinen ladderbar joka on kahdesta pisteestä kiinni akselissa toimii loistavasti jos sen tekee oikein. Omassa laitteessa en vain löytänyt optimipaikkaa sille joka ei haittaisi joustoa.
Etuakselin kohdalla tein varmaan viisi erilaista viritystä kun olin vakuuttunut että sen voi tehdä taaksepäin. En onnistunut. Ei se mahdotonta ole mutta kun olen niin avuton... Tein sen sitten eteenpäin samalla tavalla kuin takaakselin tuen ja keskelle. Kohtauskulma vähän kärsi mutta tällä kertaa tingin vähän siitä.
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
|