Viestiketju: mersu om 617 turbo
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 06.01.2008, 01:24
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Joo näin on että lupa valitettavasti on autokohtainen. Mie kyllä sain sen ihan ilmatteeksi, mutta ehkä se minun kiukkuaminen puhelujen määrästä vaikutti asiaan. Jos nyt rehellisiä ollaan niin kun turbotin moottorin niin teholappua en tarvinnut... Mutta syy oli sellainen että oli toisis viimeinen päivä katsastaa auto ja aamulla oli aika tehojen mittaukseen, niin kaveripa nähtyään auton sanoi että eihän noilla renkailla(Bfg mutikat)saa pitoja rullissa...ja vielä automaatti... ei onnistu... Mie otin hiukka kierroksia koska puhelimessa nimenomaan kerroin rengastuksen ja automaatin, mutta ei auttanut, ei kaveri ottanut rullille. Tuli siinä tenkkapoo kun seuraavaksi lähin tehojen mittaus paikka olis 300 km päässä ja kahen tunnin päästä katsastus. No, olen ollut yli 10 vuotta Venäjän puolella töissä ja siellä jos missä on joutunut erinäisten viranomaisten kanssa puhumalla hoitamaan asioita ja vääntämällä rautakangesta mallia miksi mikäkin asia mitenkin pitäisi mennä. Siispä otin härkää sarvista ja soitin katsastus konttorille ja selvitin asian seikkaperäisesti miksi tehojen mittaus ei onnistunut ja myös sen että Mersulla on 617 moottorista myös ahdettu versio, vaikkakaan ei kuulerilla olevaa. No konttorin kaveri sanoi hän soittaa takaisin puolentunnin päästä. Mie sillä aikaa menin Mersun liikkeelle ruinuamaan teknisiä tietoja 617 turbosta ja vaparista. No vastaus oli jyrkkä ei. No eiku taas samat selostukset kuin katsastusmiehelle ja höystettynä että on jo setsemäs Mersu itellä menossa ja lähipiirissä on kuusi Mersua liikenteessä jne jne. No ne sano että heillä on kiire eikä jouda tuommoisia nyt etsimään, mutta sano että voisinko kuitenkin odottaa. Siinä odotellessa soitti katsastusmies ja sano että tule papereiden kanssa konttorille. Nappasin puhelimen kiinni ja samassa Mersun kaveri koputti olkapäähän ja ojensi moottorien tekniset tiedot ja sanoi että ei he näitä saisi antaa mutta kun tilanne oli nyt mikä oli niin käski kokeilla heidän papereilla. Mie kiitin ja pyysin vielä papereihin leimat ja allekirjoitukset. Sitten konttorilla joutu taas puhumasta päästyään puhumaan että he rinnastaisivat kuulerilla varustetun turbotetun vaparin 617 turboon. Tunti siinä meni mutta katsastus onnistui; ehkä siinä vaikutti myös paikkakunnalla kova kilpailu katsastuskonttoreiden välillä. Kyllä sinä aamuna oli hikikerpalot otsalla monta kertaa ja tupakkia paloi ketjussa ja puhelin oli kuumana kun selvitteli tilannetta mutta kun uskoo asiaansa niin sitä näköjään osaa sanansa pistää oikeaan järjestykseen. Tästä nyt tuli melkein romaani mutta en osannut lyhemminkään kirjoittaa.

Vastaa lainaten