Tuli tuossa päivänä eräänä postin mukana "henkilökohtainen" kirje Del-ta(g) autosta ,missä oli kutsu saapua koeajamaan AITO ISO MAASTURI Kia Sorento.
Kirjeessä jopa luvattiin,että alennusvaihteistolla varustettu neliveto varmistaa perillepääsyn KAIKISSA olosuhteissa!!!
Vaikutti toudella mielenkiintoisen kiihottavalta...
Autoputiikissa myyjäkin innostui kehumaan että Sorento on sellainen tosimaasturi millä pääsee vaikka puuhun...
Ei muuta kuin kokeilemaan. 170hv ja 392Nm lupasivat hyvää vaikka Kia olikin varustettu tomaattilodjulla...
Maantiesiirtymä kohti testisorakuoppaa toivat kuitenkin lievän pettymyksen.
Aivan älytön "kuminauha".
Oikeanpuoleisen pedaalin kun tramppasi kumimattoon,niin ensin ei tapahtunut mitään.Sitten kierrokset nousivat.Nousivat vielä toisen kerran kun kikdauni haki pienimmän pykälän...Kiihtyvyys oli kuin mummon potkukelkassa...
Berttakin tuntuu melkein dragsterilta Kian rinnalla...
Ensimmäiseksi testattiin "ristiriipuntaa"
Hoh-hoh....
No luistonestohärpätin pelasti tilanteen muutamankymmenen sekunnin sudituksen jälkeen
Kurabooreissa eteneminen oli mielenkiintoista kun veto hyppeli puolelta toiselle jälleen kerran luistoneston ansiosta. Maanvarahan oli todella mahtava kun nyrkin kokoiset kivetkin paukkuivat pohjassa...
Samasta paikasta Gebardi eteni takavedolla...
Sitten mäkeen:
Kian mitta ylöspäin ja siihen se sitten jäikin.Suti ja suti joskus jopa jokaisella pyörällä.Eihän siitä muuten selvinnyt kuin pakittamalla pois...Tässävaiheessa pikkupuoli jumittui päälle.Eikä sitten irronnut kuin vasta 15km maantiajon jälkeen...(onneksi)
Samaan mäkeen oli pakko heittää Gegardiinkin neliveto päälle
Eli ISO OIKEA MAASTURI Kia Sorento sai haastajan pikkuruisesta Gebardi-Bertasta
Kian palauttamisen yhteydessä myyjä kyllä kyseli Berttaa vaihtoon ...välirahaa pitäisi heittää reilut 35000 euroa...
Pitäisköhän vaihtaa maasturiin...????
Voi mahoton...
***alle kolmessa promillessa suomalainen ei tunne sääliä***
Edited by - PikkuF on 13/04/2008 20:33:21