Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 25.12.2007, 02:10
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Tuli tuossa nyt sitten kori koroteltua. Omasta patrollista, ja ajattelin että laitan tänne kuvalliset ohjeet, että mitä pitää löysäillä ja muutella, kun nostaa koria 75mm. Niin siis kysehän on lyhyestä patrollista. Mutta eikai noissa nyt hirmuisesti eroja pitäisi olla.

Eli kun on jo korin kiinnitys pultit yms löysäilty, niin seuraavaksi olisi hyvä tehdä nämä kaikki:

1. Tankin täyttöputken löysäys.

2. Flektin alapellin irroittaminen. Eli tuollainen löytyy flektin alta oli ainakin omassa autossa 4 pultilla kiinni.

3. Kytkimen letkun kiinnityksen avaus. Tuo on tuossa yksinkertaisella kiinnityksellä samalla mitä usein jarru putkien kiinnityksissä näkee.

4. Ohjauksen rättinivelen avaus. Tuohon pääsee käsiksi kuskin lokasuojan puolelta.

5. Etuperän huohtuksen letkun irroitus.

6. ulosoton vaijjeri kannattaa löysätä ettei jää pinkeäksi.

Eli nämä kannattaa siis avata/löysätä, kannattaa muutenkin kahtoa kaikki mitkä voisi jäädä liian lyhyeksi.

Ja muutoksia mitä pitää korin korotukseen liittyen

Vaihde kepit kannattaa katsoa, että varmasti kaikki vaihteet menee hyvin päälle, ja pysyy nätisti sisässä. Omassa autossani rupesi jakolaatikon vaihdekeppi ahdistamaan, niin että hidas puoli ei pysy päällä. Tämähän luultavasti voi tehdä niin, että suurentaa tuota vaihdekepin aukkoa. Tai muokkailee vaihdekeppiä.

Toisiksi takana olevat korin kiinnitykset, jotka ovat sellaiset mitä ei välttämättä nailonilla voi mennä korottamaan. Niin ne olisi hyvä pidentää ja laittaa kiinni kunnolla.( näkyy 1 kuvassa)

Tankin täyttöputken voi pidentää, esim sopivalla metalli putken palasella joka tulee oikeiden kumi letkujen väliin klemmareilla.

Ohjauksen rätti nivelelle kannattaa tehdä niin että kun sen avaa niin laittaa tuplakumit siihen ja pidemmät pultit niin kuulemma kestää paremmin maasto ajoa.

Etuperän huohotus kannattaa pidentää jollain letkulla vaikka sinne konehuoneeseen asti. Niin ei mene vettä perään ainakaan sen kautta.

Kytkin letkun uudelleen kiinnitys. Eli kannattaa järkeillä se kytkin letku jotenkin uudestaan sinne kiinni, kun kummikin niissä metalli putkissa on varaa.

Eikai siinä muuta näin pää piirteittäin, huomautelkaa jos on jotain unohtunut. Kumminkin aika pitkä lista että virheitä voi olla.


Vastaa lainaten