Näytä yksittäinen viesti
  #36  
Vanha 17.12.2007, 00:13
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Nyt on koneella ajeltu noin 1000km ilman isompia murheita. Kierrosten lasku vaihdetta vaihtaessa kiusaa vielä. Ja lämpöä ei tule kabiiniin ilman erillistä sähköistä kiertovesipumppua letkun välissä (vanhalla koneella kyllä tuli).

Mikä tässä hieman ihmetyttää on se, ettei kulutus laskenut loppuunkuluneeseen 2h-koneeseen verrattuna. Nyt vetää matkassa n 12L/100km ja kaupungissa 14L/100km 33" allterraineilla (toki kokemusta vasta lyhyeltä ajalta). Kulutus meni litran sisään vanhalla koneella.
Mahdollinen syy tähän on se, että joko suuttimet on niin huonot (oli kyllä vähän jo tiedossa) tai sitten pumpun ajoitus on pielessä.

Havaintoja tähän mennessä:
-lähtee nätisti käymään niin kylmänä kuin kuumana (kone pyörähtää alle sekunnin ja jo käy)
-kylmäkäynnistyksen jälkeen voi antaa n 5 sek imusarjahehkua napilla (150A sulake riittää), jolloin käynti tasaantuu välittömästi
-näkyvää savua ei tule missään vaiheessa, vaikka kuinka polkisi pedaalia lattiaan
-käy selvästi 2h-konetta kylmempänä (sama termostaatti):
normaalin 15km kaupunkiajon jälkeen -3 pakkasasteen kelissä syyläri on aivan kylmä eli termostaatti on vielä kiinni
-alakierrosvääntö on vaatimaton 2h-koneeseen verrattuna (oli kyllä tiedossa) ja rupeaa vetämään kunnolla vasta 2000rpm jälkeen

HJ 60 -82, 12H-T
Vastaa lainaten