Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 05.12.2007, 03:03
ramo79 ramo79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.05
Sijainti: jämsä, Finland.
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Se on niinkuin manuaalinen luistonesto. Jarrutettaan luistavaa pyörää, taitaa ihminen olla hitaampi reagoimaan kuin tietokone uusissa maastureissa
Ja lopputulos on parhaimmillaan uudellakin maasturilla yhtä huono, koska kun sutivaa pyörää jarrutetaan jumiin asti, pitää toisen pyörän pyöriä kaksinkertaisella nopeudella siihen mitä se oikean lukon kanssa pyörisi (tasauspyörästön takia) eli vääntömomentti (eli autoa liikuttava voima) jää vain puoleen siitä mitä se voisi olla.

Eikä ole taattua, että välitykset tai kytkinkään on parhaalla alueellaan, vähän kuin yrittäisi tasamaalta lähteä kakkosvaihteella liikkeelle.

ei taida jumiin asti jarruttaa. Eihän sen tarvi jarruttaa kuin sen verran että etenemisen vaatima voima on ylitetty.

lisää kaasua, puut suurenee...
Vastaa lainaten