Siellä on rajakytkinsysteemi, jossa on avautuva kosketin liikkeen auki- ja kiinnisuunnassa. Moottori saa virran rajakytkimen läpi. Kun tullaan perille, kytkin aukeaa ja moottori pysähtyy.
Moottori ei kuitenkaan suoraan aja siirtohaarukkaa, vaan siinä on eräänlainen jousi (kellonjousen näköinen), joka virittyy jos lukko ei pysty heti liikkumaan eli hampaat ei osu kohdalleen. Sitten kun hampaat voi mennä sisäkkäin, jousi ajaa lukon auki/kiinni.
Lisäksi on erillinen rajakytkin joka tunnistaa haarukan liikkeen joka siirtää itse lukkoa. Siitä syttyy merkkivalo. Ja alkuperäisasennuksessa on vielä joku älypurkki ohjaamassa, itsellä on releviritys Hiluxissa.
HiLux 3.0 V6 vm.1988
Pajero 2.8 GLS A 1999
-SLCK #63-
Edited by - HiluxMan on 04/12/2007 19:43:31
|