Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Itselläni on 12V hälytin jännitteenalentajalla HJ:ssa eikä maksanut kuin 50e sisältäen hälyn ja kaukokeskuslukituksen. Ajonestoa ei ole kytketty, mutta huuto pelittää. Diodin kautta kytkin esim. nuo ovitunnistimet ettei sitä kautta käräytä hälytintä.
|
Olisiko tarkempia kytkentäohjeita? Oliko kyseessä käytetty laite?
Olen ollut siinä uskossa, että perusvehkeitä saa n 300 eurolla.
En aio suoraan toiselta akulta ottaa sähköä. Jännitteenalentajan kautta kyllä voisi ottaa, mutta sitten tuplaantuu myös virrankulutus (huono hyötysuhde). Tällöin myös jännitteenalentimen oltava koko ajan kytketty, jolloin sekin syö hieman virtaa (veikkaisin, että tällä tavalla kokonaisuudessaan n 3-kertainen virrankulutus, kun auto ei ole käynnissä -> ei hyvä) .
Onhan hälyttimessä tietty oma akku, mutta se tuskin pitkään kestää.
HJ 60 -82, 12H-T
|
Joku niitä sarjoja on tuola huuto.netissä myynyt huusin itselleni ja kaverilleni ko paketin ei tietenkään ole mikää vakuutusyhtiöiden hyväksymä malli. Itse halusin vain tuon keskuslukon, mutta tuolta sain pelkän keskuslukon hinnalla koko paketin joten tuli sen takia tuo hälykin hommattua. Paketin mukana tuli tosi selkeät ohjeet asennukseen joten siinä ei hirvittävästi ollut ongelmia. Ainut oli tuo kun ottaa sen "herätteen ovesta niin siihen pitää vaa laitta se diodi joka estää ettei sähkö kulje kuin toiseen suuntaan. Vilkkuja en ole vielä laittanut pelittämään, kun meinaa olla tuota ylimääräistä aikaa, koska se pitää kuitenkin toteuttaa releillä eli heräte hälyltä releelle. Tuosta virrankulutuksesta sen verran että minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia vaikka auto olisi pidemmänkin aikaa seissyt, koska eihän tuo hälytin niin paljon virtaa vie että se äkkiä akut tyhjäisi.
LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983