Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 22.11.2007, 20:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Ennen vanhaan auton kokonaismassa määrättiin seuraavasti: omamassa tankki täynnä + hlö-määrä x 75 kg. Tulos saattoi olla useitakin satoja valmistajan sallimaa kokonaismassaa vähemmän. Kaikenlisäksi akselimassat määräytyivät jollain laskuopilla tuosta edellämainitusta, nekään eivät siis ole rek.otteessa vanhemmissa autoissa valmistajan sallimat.

Nämä valmistajan sallimat massat ovat kuitenkin suoraan käyttökelpoiset, ja vanhankin auton massatiedot voidaan päivittää niitä vastaavaksi. Normaalisti niitä ei muuteta, mistä on hyötyä mm. vanhemmissa dieselhenkilöautossa, koska kokonaismassa on pienempi, vero on pienempi.

Nyt tähän uuteen otteeseen tulostuva suurin teknisesti sallittu kokonaismassa on tämä valmistajan sallima kokonaismassa. Verotuksen perusteena se ei kuitenkaan ole.

Muutenkin uuteen rekisteriotteeseen ei tulostu kuin murto-osa siitä tiedosta mitä on koneelle syötetty. Tarpeellisiakin tietoja jää tulostumatta, mm: auton malli (jos ei ole kauppanimeä tallennettu, ei jää muuta kuin merkki jäljelle), väri, akselikoodi (mikä vetää, mikä ei), vähäpäästöisyys...
Sitten ainakin vanhempiin näyttää tulostuvan toisarvoisia tietoja: valmistusmaa, LTJ-tyyppikoodi, vetotapa (esim. 2x4), korin materiaali: teräs, jne. Ja renkaat ei osaa mennä niille tarkoitettuihin kenttiin.

_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Vastaa lainaten