Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.11.2007, 10:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Toyota infon kanssa kävin mailin vaihtoa ja kertoivat ettei yhdessäkään suomeen tuodussa diesel hiluxissa ole ollut vähäpäästöistä moottoria. Toisaalta jos ajatellaan "maalaisjärjellä" niin eikö nykyaikainen dieselmoottori, jolla Hiluxit on suomeen tuotu ja rekisteröity, ole ilman mittauksiakin vähäpäästöisempiä kuin -80 luvun lopun käsityksellä määritellyt "vähäpäästöiset" autot.

-> Ainoa ero hullun ja minun välillä on, että minä en ole hullu <-
Nyt on Toyotan miehillä pallo hukassa. 1.1.1993 eteenpäin kaikkien uusien pakettiautojen on pitänyt olla "vähäpäästöisiä" että ne on saatu rekisteriin! http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...akettiauto.htm

Ja Hiluxin tyyppitiedoista: PAKOKAASUPÄÄSTÖT
AUTOT TÄYTTÄVÄT 1.1.1993 ALKAEN KÄYTTÖÖN OTETTAVIA KOSKEVAT
ANA (520/92) 18B PYK:N VAATIMUKSET SEURAAVASTI:
MALLI VALMISTENUMEROSTA ALKAEN
LN110L- JT132LNB809011013

PAKOKAASUPÄÄSTÖT: 70/220 * 93/59/EEC
LN110L- JT132LNB809020526

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Vaihdettavan moottorin oltava kaikkine päästöihin vaikuttavine laitteineen vastaavasta vähäpäästöisestä dieselmallista
Mitä tämä "vastaavasta... ...dieselmallista" itse asiassa tarkoittaa? Pitääkö siis pysyä saman merkin ja mallin moottorissa vai voiko vaihtaa jonkin ihan eri merkin padan, jos on muuten käypä (teho, iskutilavuus, paino jne.)? Näkyyhän sen muun merkkisen auton tyyppitiedoista, minkälaiset päästövaatimukset se on täyttänyt ja mitä saastelaitteita pitää olla siirrettynä koneen mukana.

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Saman merkin ja mallin moottori. Kaikki päästöihin vaikuttavat laitteet siirrettävä mukana. Jos eri merkistä tai mallista niin päästötesti vaaditaan.

Vähäpäästöisen auton tekniikka täydellisesti siirrettynä toisen merkkiseen/malliseen koppaan vaatii päästömittauksen, vähäpäästöisyyteen vaikuttaa siis auton korikin.