Näytä yksittäinen viesti
  #62  
Vanha 18.11.2007, 11:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Varmaan ollu todella mahtava reissu. Mielellään kuulisi lisää tarinoita ja kuviakin olisi mukava nähdä.

Mitä alkuperäiseen beadlock kysymykseen tulee niin riskiretki 2007 reissulla Fabritiuksen mäyriksestä meni kolmesta vanteesta beadlockin pultteja poikki. Ensimmäiset napsahti jo Suomen puolella ja ilmat tuli pihalle. Paluumatkalla sitten tais mennä paristakin vanteesta pultit. Vetivät sitten telin liinoilla ylös ja ajoivat neljällä pyörällä kotiin kun vararenkaat ja pultit loppui kesken. Kehät ei onneksi kai lentäneet irti vaan sen verran katkesi pultteja että ilmat tuli pihalle. Beadlock kehät oli omatekoiset "Jormalais tyyliset" mutta tais olla pikkasen paksummalla materiaalivahvuudella. Ulkokehätkin tais olla tavalliset yksosaset ilman vahvikerengasta tai reunan pyöristyksiä. No pikkasen tais nekin kuitenkin taipua. Pointtina tässäkin varmaan että mäyris on sen verran painava auto että tämmöisiä ongelmia näköjään tulee kun taas näissä 2000kg autoissa sitä ei näyttäisi olevan ainakaan näillä rytkytyksillä. Fabritiuksellakin nämä vanteet ollut käytössä ainakin vuoden ilman ongelmia mutta nyt tuli pulteilla kilometrit täyteen.

Joissain oliko porlan pajan kehissä? ja useissa jenkkimalleissa on sellaset ylimääräset sisäkehät jotka helpottaa renkaan keskittämistä ja estää hieman vääntymistä. Ehkä vaan varmuuden vuoksi sellaiset olis hyvä kehitellä Jormalaisiinkin. Itse olen sitä joskus miettinyt ja hieman sunnitellut mutta yleensä siitä näkökulmasta että kumin keskittäminen ja tasaiseen kiristäminen olisi helpompaa.

Vastaa lainaten