No niin, nyt on homma edennyt siihen pisteeseen, että kone ja laatikko on paikoillaan ja ensimmäiset savut otettu.
Ongelmiksi jäi:
1. Hehku ei toimi. Kytkin ohjeiden mukaan siihen jälkihehkujohtoon plussan solenoidilta, ja kuulemma maadottaa rungon kautta. Hehkuttaessa kävi seuraavaa:
Ensin moottorin maakaapeli iski kipinää moottorin toisella puolella, ja heti tämän jälkeen hehkun kiinnityspultti KATKESI ja lensi lattialle... Taisi olla oikosulku... Eli mitenkähän tuo kuuluu kytkeä, jotta voin käyttää jälkihehkua ja pikahehkua napeista? Vai pitääkö hehku maadoittaa vielä erikseen runkoon?
2. Lämppärissä ei kierrä neste, taitaa olla letkut väärin. Oisko jollain ihan kuvaa noista letkuista siinä moottorin takaosan päällä? Auttaisi paljon.
3. Ei myöskään sammu. Sammutussolenoidi kuitenkin naksahtaa, kun vääntää virrat päälle ja naksahtaa kun ottaa virrat pois.
En ole 100% varma, onko kaikki alipaineletkut oikein. Luultavasti ei näköjään...
Kone ei myöskään sammu, vaikka käy kääntämässä "sammutusläpän" kiinni. Sen kun kädellä vääntää kiinni, alkaa hirveä vihellys, ja koneen kierrokset laskee parilla sadalla, muttei sammu. Sammuu ainoastaan laittamalla vaihde päälle ja kytkin ylös.
Onko ideoita, mistä lähteä liikkeelle? Eli miten tuo saadaan sammumaan siitä sammutusläpästä, onko jossain imuvuoto tms??? Vai ohjaako se sammutussolenoidi alipainetta myös pumpulle jotenkin?
HJ 60 -82, 12H-T
|