Lainaus:
quote:
Vaimolle ei kelpaa muu kuin maasturi ja mitään vanhaa maasturia ei huoli.
Note! This message was posted anonymously!
|
Minkä tähen ei kelpaa muu kuin maasturi..siis minkälaiseen käyttöön tulisi? Jos tulee lähinnä jokapäiväiseen kaupungissa pyörimiseen ym. niin vaikka Jimnykin on siinä lajissa ihan näppärä niin järkevästi ajatellen kannattaa ehkä harkita myös tavallisia henkilöautoja. Syinä mm. pienempi kulutus ja mukavampi alustan toiminta normiajossa.
Mulla on ollut vm. 2002 Jimny nyt n. 15 kuukautta ja 16000 km ja yhteensä mittarissa nyt hieman alle 40 tkm. Tänä aikana tässä yksilössä ei ole ollut yhtään vikoja, yleisemmin en osaa sanoa.
Alustan ruostesuojaus voisi olla ehkä parempikin. Nyt alusta (runko ja kori) on tehtaalla massattu jostain syystä ihan asiallisen näköisesti auton keskiosalta, mutta keula- ja peräosa on pelkän maalin varassa, niinkuin kyllä moni muukin merkki. Vanhimmat Jimnyt on nyt 10 vuotiaita, en tosin ole kuullut suurista ruosteongelmista kuitenkaan.
Tekniikka: alusta ja voimansiirto on lähes täysin perinteistä maasturitekniikkaa. Ei mitään ylimääräisiä sähkövimpaimia. 2005 tuli vissiin tosin sähkökykimellä kytkettävä neliveto (toki edelleen oikea sellainen, perinteinen jakolaatikko, etu- ja takakardaani ovat yhtä puuta, ei mitään viskokytkimiä). ABS jarrutkin tuli vissin n. v. 2005.
Hallintalaitteet ovat hyvin henkilöautomaiset ja kevyttoimiset. Melko hiljainenkin auto on.
Sähkölasit ja sähköpeilit löytyy, ei paljon sen kummempia ylellisyysvarusteita.
Vakuutusmaksuluokka hyvin halpa, bensankulutus pikkuautoksi melko runsas.
Huollot ei ole erityisen kalliita, jos ei erehdy tekemään niitä merkkiliikkeessä...
Siinäpä jotain havaintoja.