Pumpun irroitus vei aikaa. Pumppua pyörittää hammasrattaat kampiakselilta ja pumpult alähtee hihnaveto nokka-akselille. Aikas viritys. Pumppua pyörittävä koplinki jää hammasrattaisin paikalleen, kun pumpun akselin saa pois tämän ko. koplingin keskeltä. Ensin pumpun hihnapyötä pois ja sitten akselin päästä muutteri pois. Pumpun akseli oli vain KÄSITTÄMÄTTÖMÄN lujassa tuon koplingin sisällä. Siihen piti hajoittaa 3 ulosvetäjää ja 4:llä omatekoisella poksahti irti. 20mm levy 4llä pultilla kiinni koplinkiin ja keskelle hitsatusta mutterista pultti läpi akselin päähän ja pari puolentuuman väännintä mutkalle. Tänään lähti pumppu paikallisesta tiisselipajasta johonkin päin Suomea pumppupajaan. Kauhulla ja mielenkiinnolla odotetaan vian syytä ja aiheuttajaa! / Laskua!
|