Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.11.2007, 16:08
ramo79 ramo79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 14.01.05
Sijainti: jämsä, Finland.
Perusasetus

Niin sulla meni ihan bullshitiksi mulle vastaukset. tais tulla sulle joku väärin ymmärrys koska eivät ole samalla järkevällä linjalla vastaukset mitä sulla on yleensä.

Ja huomaa tänne on tullut väliin vastauksia. tarvii opetella toi miten saa jaksotettua niin kuin sulla niin on selkeämpi lukea
[quote]quote:
Nyt menee ihan bullshitiksi.

Lainaus:
quote:Ihan suoraan siihen että vähämmän mukana pyöriviä osia ajossa...

Kun etupäässä napalukot kiinni ilman nelivetoa pyörät pyörittävät perää ja kardaania eli jarruttaa. ja kaikki liike tarvii energiaa.[/quote

Vapaana pyörivä etuvoimansiirto ei mitenkään voi nostaa kulutusta enempää kuin muutama desi satasta kohti. Ellei näin olisi, niin miten selität sen, että yli 2 t painava diesel-Discovery kulkee jatkuvalla nelivedolla 8-11 l/100 km? Kesällä ja maantiellä vähemmän, talvella ja kaupungissa enemmän.

---en ole missään vaiheessa puuttunut kulutukseen. ja mihin toisen vastaamaan olet kommentoinut niin siinä ei jää kulutus eroa enää oikeastaan mitään ajatko vaan napalukot kytkettynä vai vielä kepistä neliveto päällä.

---Ja diskoa ei voi verrata näihin millään koska siinä ei pyöritä renkaat etupään voimansiirtoa kuin moottori jarrutuksessa.

Lainaus:
quote: Jep, ei oo vaikutusta, ajaako nelikko päällä vai ei, tuohon sopan syöntiin.
On sillä. Jäykällä nelivedolla pitävällä pinnalla menee auttamatta paljon polttoainetta.

---king cabissa ei ole keskitasaus pyörästöä.

Lainaus:
Ja siinä huomas selkeän eron kun naapurilla oli -86 kingcab manuaaleilla ja itsellä -89 automaateilla huonommilla nastarenkailla. naapuri joutu laittaan nelivedon päälle lähes joka kerta talvella mun pihaan mennessä ja minun harvoin.
Niin mitä tästä huomaa? Että automaattiset napalukot laittavat etupään vetämään automaattisesti aina kun on liukasta?

T, Antti
Napalukot eivät laita mitään nelivetoa päälle jos sitä ei kytketä kepistä myös. Homman tarkoitus oli kertoa ero takaveto päällä ajaessa verrattuna napalukot kiinni/auki.

lisää kaasua, puut suurenee...

Edited by - ramo79 on 12/11/2007 16:11:27

Edited by - ramo79 on 12/11/2007 16:12:01

Edited by - ramo79 on 12/11/2007 16:15:39
Vastaa lainaten