Nyt menee ihan bullshitiksi.
Lainaus:
quote:Ihan suoraan siihen että vähämmän mukana pyöriviä osia ajossa...
Kun etupäässä napalukot kiinni ilman nelivetoa pyörät pyörittävät perää ja kardaania eli jarruttaa. ja kaikki liike tarvii energiaa.
|
Vapaana pyörivä etuvoimansiirto ei mitenkään voi nostaa kulutusta enempää kuin muutama desi satasta kohti. Ellei näin olisi, niin miten selität sen, että yli 2 t painava diesel-Discovery kulkee jatkuvalla nelivedolla 8-11 l/100 km? Kesällä ja maantiellä vähemmän, talvella ja kaupungissa enemmän.
Lainaus:
quote: Jep, ei oo vaikutusta, ajaako nelikko päällä vai ei, tuohon sopan syöntiin.
|
On sillä. Jäykällä nelivedolla pitävällä pinnalla menee auttamatta paljon polttoainetta.
Lainaus:
quote:Ja siinä huomas selkeän eron kun naapurilla oli -86 kingcab manuaaleilla ja itsellä -89 automaateilla huonommilla nastarenkailla. naapuri joutu laittaan nelivedon päälle lähes joka kerta talvella mun pihaan mennessä ja minun harvoin.
|
Niin mitä tästä huomaa? Että automaattiset napalukot laittavat etupään vetämään automaattisesti aina kun on liukasta?
T, Antti