Tervehdys!
Kortti on saatu -92 ja tässä oma historiani:
1. Citroen BX16RS -93 (92-97)ajelin noin 130tkm ilman suurempia remppoja. Meni sitten jollekin Citikkamiehelle purkuosiksi 283 tkm mittarissa ja riittävässä ruosteessa.
2. Peugeot 305 SRD Break -82 (2+3 paku) (97-06). Tällä ajettiin hartaasti ja kauan, 9v. Ostin "korjattavaksi" Rinta-Joupilta lauantain tarjousrivistä. Yhdeksän vuoden aikana käytiin läpi lähes kaikki muu paitsi kone, sillä oli just täysrempattu kun ostin.
Kahdesti maalattiin, laatikko- ja kytkinremppa, taka-akseli laakeroitiin, vetarit, jarrut, ym, kaikki kuluva uusittu kertaalleen ja peltiä hitsattiin paljon. Ajomäärästä ei tietoakaan, joka tapauksessa matkaa oli kertynyt paljon. Ajoin itse n. 250 tkm ja haikeudella luovuin siitä laatikkovikaisena pohjanmaan offareiden Peevelille, joka edelleen laittoi sen menemään ja ainakin se oli ajossa vielä vuoden. Nyt lienee arvoisasti kohtalonsa kokenut 600-700 tkm ajettuna. Tämä oli todellinen etuvetoinen metsäpeli jolla menitiin sinne minne etuvetoautolla ylipäätään voi mennä. Ja monasti vielä tultiin takaisinkin.
3. Kauan etsiskelin edullista Rangea ja löysin v.2002 sattumalta 200 eurolla konevikaisen -74 NC-50 (2+3 paku) Rangen. Tämä on metsäpelinä ja projektina mulla edelleen. Pitäisi laittaa tästä juttua Prijekti-osioon. Jossakin vaiheessa (2005) sen kaveriksi tuli -77 V8 bensarange (varaosiksi), mutta se tosin on yhä satunnaisessa mettäajossa edelleen.
4. Range Rover Efi -88 (360 tkm) Hain päivän tarjousauton Hyvinkäältä (-06) kun Pösö lähti. Ajoin 2kk ja totesin ettei talous kestä moista bensamyllyä. Myin isäpapalle hirvestysautoksi.
5. Peugeot 306 1,9 TD Break -98. Rangen jälkeen ostin moisen perheauton ja ajelin sillä 2kk, mutta mieli haikaili Rangea. Tämä Pösö jäi emännän ajokiksi ja on talossa edellee, emäntä ja auto, siis molemmat

.
6. Range Rover 2,4 TD -89. Tämä löytyi Turusta syksyllä -06. Ajettu vain 198 tkm kun ostin. Ajossa edelleen siviilipelinä ja elämä hymyilee...

.
No, ketähän tämäkin kiinnosti? Tulipahan veresteltyä muistojansa.
TT