Lainaus:
quote:
Tässä kapeat 34", noin 50 mm alustakorotus, ei korinkorotusta, mutta takaovia leikattu:
|
Mahtuuko pyörät tosiaan äärijoustossa pyöriin takana? Mulla makas ilman korinkorotusta ihan tukevasti sisälökasuojan ylälaitaan. Nytkin ottaa vielä sisälokasuojaan vähän kiinni (vähän, mutta sen verran, että riittää pysäyttämään pyörän pyörimisen). Normaalitilanteissa homma on ihan OK, mutta kun liki kaikki paino on toisella takapyörällä, niin sitten tuon huomaa.
Vai onko tossa korotusjouset sellaiset, että ne kun on kokonaan kasassa, niin pohjaanlyöntikumi ei ole lähelläkään akselia? Eli jousi itsessään rajoittaa sisäänjoustoa?
Pohjaanlyöntikumit mulla on takana ihan vakiot ja kun asiaa joskus tutkin, niin akselin ja kumin väliin jää äärijoustossa parisen senttiä. Pikkurenkailla (245/75-16) akseli ottaa kumiin asti. Seuraava operaatio varmaan ois rajoitinkumien laskemin tuolla parilla sentillä. Tai sitten koko sisälokarin uudelleenmuotoilu, mutta siinä onkin jo sitten hommaa enemmän.
Takaovia ja lokarin reunoja mullakin on leikattu, koska ilman sitä TSL:n isot nappulat otti koko ajan kiinni johonkin. Leikkausta tehty varmaan saman verran, kun tossa kuvan Rangessa.
Siinä olen kyllä Ahosensedän kanssa samaa mieltä, että tuota ei kannata tehdä, jos ei tiedä tarvitsevansa.
- Lommone Ranke Rooveri ja vähemmän lommone Lantikka -