Viestiketju: Kaksi turboa?
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 06.11.2007, 08:37
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ongelma 1: Isompi turbiini päästää kuitenkin läpi niin paljon, ettei VNT:n läpi mene varmaan mitään.

Ongelma 2: Painesuhteiden kertautuminen tapahtuu vasta yläkierroksilla, joten syötönsäätö lienisi myös aika haastavaa. Tai sitten ilmaa puristetaan kasaan ja lämmitetään turhan takia, eli hyötysuhdetta nakertavia hävioitä syntyy. Esim. BMW:n virityksissä on imupuolellakin ohitusportti, joka osin toimii ahtopaineiden rajoittimena.

Perusperiaatteen pitäisi kyllä olla ihan elinkelpoinen, mutta voi vaatia intercooleria, aftercooleria, tuota ohitusporttia ja peräkkäin kytkettyjä pakopuolia. Tilantarve on aikamoinen, ja kuumien osien järkevä sijoittelussa tarpeeksi isolla hukkaportilla ennen toista vaihetta sisältää jo aikamoista pähkinää purtavaksi.

Vastaa lainaten