Ompa ihmeainekauppia taas tehnyt tilia ja nauraa nyt paskaista naurua. No ompa nyt putsattu.
Ilmanputsari pitää olla puhdas, samoin polttoaineen suodatin. Ennakkokin olisi hyvä tarkistaa. Jos pumppu on myöhässä, niin soppaa palaa ja savua tulee. Syöttöä ei yleensä tarvitse pienentää katsastukseen, mutta joskus on pakko.
Ennen katsastusta kannattaisi puhdistaa kone. Paras tapa on vetää jotain pitkään vastamäkeä ylös kaasu pohjassa, sellaisella vaihteellä että kone käy lähes täysillä kierroksilla. Siis tyyliin kolmosella kahdeksaakymppiä.
Jos ei tuollakaan tokene, niin suuttimet testiin. Kusevilla suttimilla tulee vain savua ja palaa polttoainetta turhaan. Jos suuttimet ovat huonot, saa suutinrempan hinnan takaisin pienempänä polttoainelaskuna yllättävän nopeasti. Lisäksi saa hyvin käyvän koneen, joka ei turhaan savua ja vetää hyvin. Millään ihmeaineella ei kuluneita suuttimia pysty korjaamaan. Kulunut on kulunut, vaikka sitä kuinka puhdistaisi.
|