uutta samaan aiheeseen; eilen illalla ryhdyttiin vaihtamaan vaihdelaatikkoa -87 hj61:seen, ja kun ei ole tullut aiemmin tehtyä samanmoista vaihdosta (korvaava laatikko on 4v-aski -83 pakunromusta), niin kohdattiin loppumetreillä jänskä ylläri: takakardaani jäi n. 10-15cm liian lyhyeksi, ja etukardaani n. 5-7cm liian pitkäksi joten ajelut jäivät sitten toistaiseksi myöhemmmäksi, ja saatiin aikaiseksi ns. työntöpeli..mistäs tuossa on nyt kysymys?
äkkisestään katsottuna (silmämitalla ryytyneenä aamuyöstä) askit ovat päällisin puolin saman näköiset, ja menihän se "uusi" nelilovinen puolimiljoonaa ajettu paska-aski kumminkin paikalleen täysin temppuilematta, joten hieman ymmälleni jäin. alkoi olla jo tosiaan menollaan reippaasti aamuyön tunneilla tuo remontti, joten into mittailla lootien tarkkoja pituuksia tms. alkoi jo hyytymään, missä näissä on nyt sitten se ero, ja mistä kardaanit kannattaa ottaa? missä vuosimalleissa nuo vaihtuilevat? onko viisilovinen laatikko jostainkohtaa pidempi?
tuohon ko. 61:seen on ollut jo aiemmin vaihdettuna mekaanisella nelivedon kytkennällä oleva aski, ja tämä korvaava tilapäiseksi tarkoitettu nelilovinen oli noilla ns. pienemmillä pulttiväleillä olevilla kardaanilaipoilla, joten vaihdoin niitä tietenkin päittäin ennen laatikon vaihtoa. mitäs tässä nyt kannattaisi tehdä?
aiheeseen löyhästi liittyen: onko kukaan huomannut, että tuo laatikko-jakolaatikko-vinssinulosottoyhdistelmämötikkä olisi jotenkin raskaan tuntuinen laittaa käsipelissä montusta käsin paikalleen..? yllättävän raskas oli kannatella, kun ei ollut mitään vaihdelaatikkonostureita käytettävissä, ja tunkkihässäkät eivät oikein mahtuneet olemaan välissä, mitähän tuo yhdistelmä painanee?
pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Edited by - Urbancityboy on 24/10/2007 20:24:07
|