jos ei ole eri vuosimallin releet kuin omissani, niin hehkunreleessä yksi piuhahan on maa, yksi ohjausvirta ja yksi johto on päävirta. releen sisässä olevat kärjet jos ei napsu hehkua käytettäessä, tai varsinkin jos jäävät kiinni hehkutuksen jälkeen, niin eihän siinä silloin mitään, vika on tuolloin suunnilleen löytynyt. niitä kärkiä voi siinä hehkunreleessä, ihan niinkuin lataussäätimessäkin säätää taivuttamalla kuten sytytystulpan kärkiväliä. terve hehkunrele iskee kipinää kun siihen antaa ohjausvirtaa, joten siitä (kipinöinnistä) ei vielä kannata huolestua.
kehoittaisin jälleen olemaan varovainen mahdollisesti sähkövikaista autoa pyörittäessä, ettei pääse syntymään vakavampia vammoja. esim. jokin oikkari johdoissa 24v virroilla johtaa erittäin nopeasti ja helposti säätimen/laturin tai auton johtosarjan sulamiseen ja tuhoutumiseen. omassa punaisessa oli nuo säätimen kärjet pielessä, niin ei ladannut kuin nimeksi. onko noita sähköhäröilyjä ollut jo ennen laturinvaihtoa?
pakkeli, ystävä vai vihollinen?
|