Nyt ei kyllä äkkiseltään tule mieleen tuosta kierrosten noususta, kuin se, että jarrua painettaessa tehostimen vaatima alipaine aiheuttaa jotain hämminkiä.. Tarviiko HJ ruiskujen toimintaan alipainetta? Tai mihinkään muuhun moottoria ohjaavaan juttuun? Vai voisko olla, että jarrupolkimen yhteydessä joku kojetaulun alla risteilevä piuha kiristää kaasuvaijeria? Tuollaisiinkin olen joskus törmännyt, vaikka hauskalta kuulostaakin.
Tuosta ylös-alas keinumisesta ei tule muuta mieleen, kuin esimerkiksi jonkun takarenkaan runkovaurio tai laikuille kuluminen. Eikä takapyörän vaurio välttämättä tunnu vielä ohjauksessa asti, vaikka hitaalla vauhdilla keikuttaakin. Tosin, nyt olen muutamassa paikassa huomannut, että kestopäällysteen pinta on jollain ihme laineilla.. Enste luulin, että mullakin HoJon renkaissa vikaa, mutta kun samoilla paikoilla myös emännän auto pakkaa huojumaan, samoin, kuin työpaikan autotkin, ei vika voi enää olla muualla, kuin tienpinnassa. Ja kyseessä on kuitenkin kohtuu uudehko asfalttipinnoite.
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com